حجت الاسلام حسین ستاری در گفت و گو با خبرنگار اهرامروز، اظهار کرد: آمار بار اولی ها و جوانان معتکف شهرستان های  اهر و هوراند در اعتکاف امسال نسبت به سالهای گذشته رشد بیست درصد را به خود دید و امیدواریم در سالهای آتی شاهد حضور چشمگیر عموم مردم مومن و ولایی در سنت حسنه اعتکاف باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع نزدیک به ۶۳۰ نفر در مراسم اعتکاف شهرستان های اهر و هوراند شرکت کرده بودند، افزود: از این تعداد ۱۹۳ مربوط به آقایان و نزدیک به ۴۴۰ نفر از بانوان بوده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر ادامه داد: اعتکاف در پنج مسجد شهرستان های اهر و هوراند شامل سه مسجد برای بانوان و دو مسجد برای اعتکاف آقایان در نظر گرفته شده بودبرگزار شد.

حجت الاسلام ستاری با تاکید بر اینکه امسال برای اولین بار از سخنرانان، مبلغان مذهبی و مداحان متعددی در مراسم معنوی اعتکاف در اهر و هوراند بهره مند شده ایم، گفت: همچنین علاوه بر این ها برنامه های فرهنگی متعدد از جمله و جلسات پرسش و پاسخ به سوالات و شبهات معتکفان برگزار شده است و جوایز و بسته های فرهنگی  از طرف ستاد اعتکاف شهرستان اهر به معتکفان اهداء شد.

وی برگزاری ویژه برنامه سالروز  ولادت امیرالمومنین علی (ع) در تمامی مساجد برگزاری اعتکاف را از دیگر برنامه های فرهنگی اعتکاف شهرستان اهر و هوراند عنوان کرد، بیان داشت: همچنین مراسم سوگواری و عزاداری در سالروز وفات حضرت زینب (س) هم زمان با برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در اهر برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر بابیان اینکه امسال استقبال جوانان از مراسم معنوی اعتکاف نسبت به سال های گذشته بسیار ملموس تر بود، تاکید کرد: امیدواریم سال آینده شاهد استقبال بیشتری از سوی جوانان به ویژه دانش آموزان، دانشجویان در مراسم اعتکاف باشیم در حالی که جوانان با الگوبرداری از اعتکاف می توانند سبک الگوی زندگی اسلامی در زندگی خود بهره مند شوند.

حجت الاسلام ستاری با قدردانی از اعضای ستاد اعتکاف شهرستان اهر که اداره تبلیغات اسلامی را در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف یاری کرده اند، گفت: مسئولان شهرستان اهر علی الخصوص امام جمعه و فرماندار شهرستان اهر که  همیشه یاری رسان اداره تبلیغات اسلامی اهر بوده اند به طوری که در تمامی برنامه های مذهبی با حمایت های خود ما را در این جهت یاری کرده اند و توانسته ایم برنامه های مذهبی و فرهنگی را در حد مطلوب برگزار کنیم.

وی با ذکر این که رسانه های محلی، خبرنگاران و عکاسان خبری با پوشش گسترده اخبار و تصاویر مراسم معنوی اعتکاف شهرستان اهر به این رویداد مذهبی و دینی شکوه و عزمت بخشیدند، خاطرنشان کرد:  رسانه ها در زمینه حضور معتکفان در اعتکاف بسیار عالی عمل کردند و باعث شدند تا استقبال مردم از اعتکاف به خوبی جلوه کند.