به گزارش اهرامروز، سرهنگ قدرت آقاپور در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به شعار ناجا در سال ۱۴۰۱ با عنوان «پلیس هوشمند، قانون‌مداری و نشاط بهاری» اظهار داشت: به تبع فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌بر این‌که دستگاه‌ها و سازمان‌ها بایستی اقدامات و عملکردهای‌شان را به مردم گزارش دهند اطاعت امر می‌کنیم و اقدامات نیروی مردمی پلیس را به مردم ارائه می‌دهیم. چراکه باید ولی‌نعمتان از فعالیت‌های پلیس مطلع باشند.

فرمانده نیروی انتظامی اهر با تبریک پیشاپیش سال ۱۴۰۱ و اعیاد شعبانیه افزود: چهارشنبه‌سوری از سلسله جشن‌ها و مناسبت‌های عید نوروز است که همه ساله در آستانه این روز گرامی‌داشته می‌شود، اما این جشن باستانی از سوی برخی‌ها با اقدامات هنجارشکنانه و حوادث ناگوار به کام مردم تلخ می‌شود، از طرفی دشمنان با آموزش روش‌های ساخت انواع مواد منفجره و محترقه؛ آرامش جامعه را برهم زده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی بر حسب وظیفه‌ای که دارد با همکاری سایر دستگاه‌ها و به‌کارگیری تمامی توان نسبت برقراری نظم و امنیت عمومی چهارشنبه‌سوری اقدام کند. البته به صراحت اعلام می‌کنم که پلیس با شادی و تفریحات سالم با رعایت حقوق شهروندی و پروتکل‌های بهداشتی نه‌تنها مخالف نیست بلکه حمایت نیز می‌کند ولی خط قرمز، پلیس امنیت مردم است اگر پلیس مشاهده کند فردی یا افرادی راه مردم را انسداد و برای نوامیس مزاحمت ایجاد کرده باشند با قاطعیت برخورد می‌کند.

آقاپور از تشدید برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی خبر داد و گفت: از مردم عزیز اهر تقاضا داریم تا همکاری تنگاتنگ با پلیس، زمینه‌ساز برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال بدون حادثه باشند در این راستا از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم چراکه پلیس به تنهایی نمی‌تواند مطالبات مردم در رابطه با امنیت عمومی تحقق بخشد لذا به همکاری تمامی اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط نیازمندیم، اما این مسائل به معنی مخالفت با شادی و نشاط مردم نیست، اما با ندانم‌کاری عده‌ای از جوانان که شادی چهارشنبه‌سوری و عید نوروز به کام خانواده‌ها تلخ می‌شود بر نگرانی‌های ما می‌افزاید.

فرمانده نیروی انتظامی اهر از شیوع جرایم کلاهبرداری اینترنتی و پیامکی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: به پیامک‌های حاوی پیام‌های «شما در قرعه‌کشی اینترنتی یا تلویزیونی برنده شده‌اید» که با قصد کلاهبرداری انجام می‌گیرد توجه نکنند و حتی‌الامکان این موضوع را با پلیس ۱۱۰ در جریان بگذارند. علی‌رغم توصیه‌های مکرر به مردم، هنوز برخی از شهروندان اهری قربانی کلاهبرداری می‌شوند.

وی، شایع‌ترین جرایم در شهرستان اهر را «نزاع فردی» عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه عده جرایمی که در بین جوانان و نوجوانان اهری اتفاق می‌افتد نزاع فردی یا دسته‌جمعی است. خانواده‌ها باید نسبت به توجیه و آموزش جوانان و نوجوانان اقدام کنند. چراکه عدم کنترل جوانان و وقوع حادثه می‌تواند سرنوشت خانواده‌ها را از مسیر عادی خارج کند.

آقاپور خطاب به شهروندان اهری که قصد مسافرت در تعطیلات نوروزی را دارند، گفت: همشهریانی که قصد مسافرت دارند حتماً نکات ایمنی و توصیه‌های پلیس را لحاظ کرده و اشیای قیمتی را در مکان امن قرار داده و از اعتماد به دیگران برای اینکه مراقبت منزل‌شأن باشند پرهیز کنند. متأسفانه عمده سرقت‌های به وقوع پیوسته از منازل مسکونی شهروندان اهری، از بی‌توجهی به توصیه‌های پلیس و اعتماد به افراد فاقد صلاحیت ناشی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی اهر بابیان این‌که کشف انواع مواد مخدر در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش یافته است، ابراز داشت: خوشبختانه با هوشیاری سبزپوشان نیروی انتظامی اهر، توانستیم محموله‌های قاچاق سوخت را کشف و ضبط کنیم و در این زمینه میزان کشفیات سوخت قاچاق نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم.

وی از افزایش ۴۰ درصدی کشفیات سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در خصوص کشف اموال مسروقه ضمن اینکه ۸۰ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در شهرستان اهر کشف شده؛ دستگیری سارقین نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است، خوشبختانه در شهرستان اهر و حومه جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه نداشتیم.

آقاپور با تأکید بر این‌که افزایش ۲۱ درصدی سرقت نسبت به سال گذشته مربوط به ۱۲۰۰۰ خانه‌باغ‌هاست که اکثر صاحبان آن‌ها در طول سال اطلاعی از خانه‌باغ‌ ندارند، اظهار کرد: اهر و هوراند بیش از ۱۲ هزار خانه‌باغ‌ به‌صورت پراکنده دارد که صاحبان خانه‌باغ‌ها را به‌طور بلاصاحب رها کرده و رفته‌اند و پس از این اعلام سرقت می‌کنند در بررسی‌ها نشان می‌دهد مالک ماه‌هاست به خانه‌باغ‌ سر نزده و وقتی مراجعه می‌کند می‌بیند بیل، کلنگ یا سایر اشیا به سرقت رفته است.

فرمانده نیروی انتظامی اهر با قدردانی از همکاری و همراهی اعضای شورای تأمین و سایر دستگاه‌ها با نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: از شهروندان اهری مجدداً تقاضا دارم تا به‌صورت خانوادگی مراسم چهارشنبه‌سوری بدون حادثه را برگزار کنند چراکه خانواده‌ها بهتر می‌توانند فرزندان‌شان را کنترل کرده و از خطرات و آسیب‌های احتمالی مصون بدارند.

خبر از: علی دایلاری اصل