به گزارش اهرامروز به نقل از روبط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، منجم با بیان اینکه شاید خیر پیرزنی توان اهدای ۳عدد تخم مرغ و خیری نیز توان ساخت ۳۰۰ خانه برای نیازمندان را دارد، گفت: میزان سنجش در جمعیت هلال احمر به ویژه در کار خیر، به اندازه‌ی میزان نیت‌های ماست.

حمید منجم در آیین نکوداشت روز جهانی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در شهرستان اهر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با تمامی ظرفیت‌ها آماده ی هرگونه خدمت به مردم عزیز کشور است.

وی ادامه داد: داوطلبان جمعیت هلال به هر نیازمندی از هر نژاد، آیین و ملتی کمک می‌کنند، نگاه جمعیت هلال احمر همواره بی طرفانه و بی غرضانه است و شاید این امر این سازمان را با سایر ارگان ها متمایز می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر از تمامی ظرفیت ها برای خدمت به مردم بهره مند می‌شود، گفت: قطعا جمعیت هلال احمر به پاس حضور مردم دارای انرژی، توان و پتانسیل است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر مانند پلی برای کمک به مردم عمل می‌کند و اگر امدادگران و داوطلبان و خیران ما را همراهی نکنند جمعیت هلال احمر هویتی نخواهد داشت هر کمکی که است توسط مردم انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات تمامی عوامل جمعیت هلال احمر، تشریح کرد: تمامی افرادی که لباس جمعیت هلال احمر را بر تن می کنند از سوی خداوند متعال انتخاب شده اند.

وی با اشاره به وعده ی خداوند در قرآن کریم در خصوص انجام کار داوطلبی و خدمت به خلق، بیان کرد: تنها جایی که سرعت و سبقت را در آن مجاز می دانیم در کار خیر و خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: در عرصه‌ی بین الملل توانستیم کرسی مدیریت خاورمیانه صلیب سرخ را بعد از مدتها از عربستان پس بگیریم و به این امر افتخار می کنیم که اکنون در عرصه ی بین الملل ایفای نقش می کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: تنها کشوری بودیم که از بین ۱۰۱ کشور خدمت رسان در زلزله ی ترکیه نشان افتخار خدمت را به پاس امدادگران به خود اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه در بحث غزه نیز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تفکر مومنانه به بحث امدادگری توجه شده است، گفت: کشتی ۴۰۰ تنی برای کمک به غزه را بارگیری کردیم البته سه هفته طول کشید تا بتوانیم مجوز آن را اخذ کنیم، حدود ۴۰۰۰ هزار نفر داوطلب نیز برای اعزام به غزه نام نویسی کرده‌اند با اینکه همه می دانند اعزامی بدون برگشت خواهند داشت باز داوطلبانه ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما مجموعه‌ای انسان دوست بوده و برای کمک به مردم و کودکان غزه آماده‌ی اعزام هستیم ولی رژیم اشغالگر اجازه ورود چنین کاروانی را به غزه نمی دهد.

منجم با بیان اینکه با رایزنی‌های متعدد بلاخره توانستیم کشتی بدون امدادگر و نیرو را به مصر ارسال کنیم، گفت: همگی داغ دل داریم که چرا در غزه برای کمک به مردم حضور نداریم.

وی ادامه داد: هدف جمعیت هلال احمر فقط خدمت به مردم جنگ زده ی غزه است و این امر برای داوطلبان دردی شده که چرا نمی توانند در غزه حضور پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با قدردانی از تمامی داوطلبان و بسیجیان که برای خدمت به مردم تلاش می کنند، گفت: هلال احمر به معنای بسیج بین المللی خدمت در همه جای دنیا بوده و نیت بسیجی همواره خیر و خدمت به مردم است