به گزارش اهرامروز، تراب محمدی در آیین تکریم و معارفه فرماندار ورزقان، اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم و نخبگان فرمانداران جدید را با همراهی‌ها و نظرات سازنده خود حمایت کنند.

وی با تاکید بر اهتمام دولت سیزدهم برای اصلاح برخی سیاست‌های اقتصادی، اظهار داشت: متاسفانه برخی از سیاست‌های اقتصادی در گذشته نه تنها عایدی برای معیشت و سفره مردم نداشت بلکه موجب ایجاد رانت و افزایش تورم در جامعه شده بود که این روند باید اصلاح شود.

معاون استاندار، شهرستان ورزقان را شهرستانی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه در برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و بخش‌های معادن، گردشگری و کشاورزی برشمرد و گفت: این شهرستان و منطقه ارسباران، مردمانی سختکوش، مومن، بصیر، آگاه و همیشه در صحنه‌ دارد و یقیناً با وجود چنین مردمانی و مواهب الهی نظیر معدن مس سونگون زمینه برای توسعه و پیشرفت بیش از پیش این شهرستان فراهم است.

محمدی، اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون و نیز برخی مطالبات قانونی از معادن را از جمله اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان ورزقان برشمرد و خاطرنشان کرد: استاندار آذربایجان شرقی پیگیری‌های متعددی در این خصوص داشته ‌است که ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد بروز و ظهور ثمرات این اقدامات خواهیم بود.

وی،ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس در شهرستان وزرقان را ظرفیتی بسیار مهم برای توسعه استان دانست و ابراز امیدواری کرد این شهرک بتواند نقش بسیار موثری در کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید در استان داشته باشد.

محمدی همچنین اجرای بزرگراه خواجه – ورزقان و ادامه این بزرگراه به مرز نوردوز را زیرساختی مهم در راستای افزایش مبادلات مرزی برشمرد و افزود: مطمئناً این مسیر به یک محور ترانزیتی مهم در سطح استان و کشور بدل شده و شهرستان‌های ارسباران را در مدار توسعه روزافزون قرار خواهد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی در ابتدای سخنان خود نیز با گرامی‌داشت سالروز حماسه ۹ دی، گفت: مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی با بصیرت نشأت گرفته از ولایتمداری خود در ۹ دی توطئه‌های دشمنان و کج اندیشان و کج فهمان را نقش بر آب کرد و پشتیبانی خود از نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

وی با اشاره به پیشگامی مردم شریف آذربایجان شرقی در پشتیبانی از ولایت، اظهار داشت: مردم بابصیرت تبریز و استان آذربایجان شرقی در ماجرای فتنه سال ۱۳۸۸ اولین نقطه از ایران اسلامی بودند که در ۸ دی ماه با حضور حماسی و بصیرت آفرین خویش با ولایت تجدید میثاق کردند.

محمدی همچنین یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و تصریح کرد: اگر جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های سردار دلها و شهدای مدافع حرم نبود، اقتدار کنونی جمهوری اسلامی حاصل نمی‌شد و امروز در مذاکره با قدرت‌های جهانی حرفی برای گفتن نداشتیم.

در این مراسم، مهدی نعمتی به عنوان سرپرست فرمانداری ورزقان معرفی و از زحمات ۱۹ ماهه محمدباقر خانی در سمت فرماندار ورزقان قدردانی شد.