به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و بررسی آسیب‌های اجتماعی و انتخابات شهرستان اهر با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت سیدالشهداء اظهار داشت: عزاداری ماه محرم و صفر برای سیدالشهداء و یاران باوفایش واجب است، اما در عزاداری‌ها با آسیب‌هایی مواجه هستیم که موجب نارضایتی شهروندان اهری می‌شود.

وی خطاب به عزاداران و هیأت عزاداری حسینی گفت: اخلاق و شئونات عزاداری را در هیأت مذهبی رعایت کنیم و با رعایت نظم به عزاداری بپردازیم تا هیچ یک از شهروندان اهری از عدم رعایت نظم توسط جمعیت منتسب به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) اعلام نارضایتی نکنند

رئیس دادگستری اهر بابیان این‌که گاهاً اهالی برخی محلات و شهروندان از عدم رعایت زمان عزاداری و صداهای ناشی از طبل و سیستم‌های صوتی ابراز نارضایتی می‌کنند، تصریح کرد: هیچ کسی مخالف عزاداری هیأت مذهبی یا عزاداران حسینی نیست، ولی راه‌بندان و عدم رعایت حال شهروندان از شان و منزلت عزاداران حسینی نیست چراکه ایجاد راه‌بندان از دسترسی اورژانسی مردم به مراکز درمانی از جمله بیمارستان باقرالعلوم ممانعت می‌کند.

نظری اضافه کرد: همه ما عزادار سیدالشهداء هستیم و در عین حال که معتقدیم این عزاداری‌ها نباید تعطیل یا کمرنگ شود، بایستی عزاداری را به گونه‌ای انجام دهیم تا خللی در امورات جاری مردم وارد نشود از این‌رو از نیروهای انتظامی می‌خواهم تا در کنار هیأت عزاداری، نظم و امنیت را برقرار و ساماندهی کند.

وی در ادامه با ابراز تبریک از انتخاب رئیس کل دادگستری استان به عنوان مدیر نمونه ملی قوه قضائیه گفت: انتخاب آقای دکتر خلیل‌الهی به عنوان مدیر نمونه قوه قضائیه در سطح کشور برای منطقه قره‌داغ و استان مایه مباهات و سربلندی است، این انتخاب شایسته و مایه افتخار دستگاه قضایی آذربایجان‌شرقی را به ایشان و همکاران تبریک می‌گویم.

رئیس دادگستری اهر بر لزوم هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی در خصوص پیشگیری از سرقت تاکید کرد و گفت: خوشبختانه سرقت‌های خشن یا مسلحانه در شهرستان اهر نداریم اما وقوع سرقت از خانه‌باغ‌ها یا اماکن خصوصی مردم حتی کوچک‌ترین اشیاء به عنوان سرقت ثبت می‌شود از این‌رو نیروهای انتظامی و امنیتی نسبت به پیشگیری، کشف و ضبط سرقت هوشیار باشند.

نظری در ادامه سخنان خود از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان در دادگستری شهرستان اهر خبر داد و افزود: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان که اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود، دستگاه قضایی در راستای اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات، ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی را تشکیل داده است.

وی با اشاره به این‌که ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با همکاری هیأت‌های نظارت و اجرایی انجام مسئولیت می‌کند، یادآور شد: تحرکات انتخاباتی نامزدها در حوزه انتخابیه اهر و هریس شروع شده و برخی چهره‌ها فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز کرده‌اند. این تحرکات توسط دستگاه‌های قضایی و سایر نهادها رصد می‌شود و وظیفه این دستگاه‌ها پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی است.

رئیس دادگستری اهر ابراز داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان، آینده کشور را تضمین می‌کند از این‌رو دشمنان ملت ایران سعی دارند تا با حاشیه‌سازی و تبلیغات منفی، حق ملت ایران را از مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت‌شان محروم کنند.

نظری بر ضرورت رصد تمامی فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان اهر توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین برنامه‌ریزی برای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی تاکید کرد و گفت: برخی جرایم و تخلفات انتخاباتی مختص شهرستان اهر است، لذا دستگاه‌های مسئول به نحوی از فرآیند انتخابات و تبلیغات حراست کنند تا شائبه‌ای به وجود نیاید، این در حالی است که در ادوار قبل بنا به مسائلی اصل انتخابات زیرسؤال رفت و موجب ابطال انتخابات شد و این امر موجب تضییع حقوق مردم اهر و هریس بود.

وی خطاب به مدیران و مسئولان ادارات شهرستان اهر افزود: جرایم و فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها و حتی دخالت در فرآیند انتخاباتی و جانبداری له یا علیه کاندیداها از سوی مدیران ادارات رصد و به معاونت پیشگیری از جرایم دستگاه قضایی ارجاع می‌شود و با مدیران اداراتی که مرتکب تخلف له یا علیه نامزدی شوند دستگاه قضایی با فرد خاطی برخورد قاطع خواهد کرد.

خبر: علی دایلاری