به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در جشن بزرگ کارگری و تجلیل از کارگران نمونه واحدهای کارگری و فعالان نمونه زنان سرپرست خانوار در عرصه مشاغل خانگی شهرستان اهر با تبریک مناسبت‌های میلاد امام حسین(ع)، روز پاسدار و روز کار و کارگر، اظهار داشت: کارگران پایه‌های اصلی توسعه و پیشرفت کشور تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کار و کارگر در جامعه و دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: کارگران در هر جامعه و کشوری نقش ممتازی دارد و اگر شاهد جامعه پیشرفته‌ای باشیم قطعاً پایه‌های پیشرفت و توسعه این کشور به تلاش و همت کارگران بازمی‌گردد.

فرماندار اهر ادامه داد: در دهه‌های اخیر طبق اعلام دکترین امر کشورهایی توسعه‌یافته تلقی می‌شدند که از نیروی کار فراوان، منابع مالی و درآمد قابل‌قبول برخوردار بودند، ولی امروز در کنار نیروی کار فراوان، منابع مالی و درآمد دو اصل در زمینه توسعه کشورها خلاقیت و نوآوری نیز مطرح است که از استراتژیک ترین مسائل توسعه کشورها تلقی می‌شود.

عابدی بابیان اینکه مردم ایران از هوش و استعداد بالایی برخوردار هستند و زمانی کشور توسعه‌یافته تلقی می‌شود که مردم این کشور از هوش و استعداد برخوردار باشند، گفت: برخی از مراکز علمی جهان از جمله سازمان فضایی ناسا توسط نخبگان و دانشمندان ایرانی مدیریت می‌شود.

وی تصریح کرد: کارگران و مهندسان ایرانی تاکنون خدمات ارزنده‌ای از خود ارائه کرده‌اند، خوشبختانه با تلاش مهندسان و کارگران ایرانی مدرن‌ترین و مجهزترین پالایشگاه‌های خاورمیانه در ایران افتتاح شد و این حاصل تلاش‌های بی‌وقفه مهندسان و قرارگاه خاتم‌الانبیاء با حضور رئیس‌جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار اهر با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌توان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیش‌ازپیش مورد توجه قرارداد احساس مسئولیت است، بیان داشت: احساس مسئولیت یکی از شاخصه‌های مهم توسعه هر جامعه است اگر کارگری، مسئولی، مهندسی و یا فردی در امور محوله خود احساس مسئولیت نکند شاید به توسعه دست نیابیم.

عابدی با ذکر اینکه در جهان امروزی هر چیزی بر مبنای کار و کارگری استوار است و اگر کارگری و کاری انجام نشود هیچ حرکت و تحرکی در جامعه کنونی ایجاد نمی‌شود، اظهار کرد: امروز تمامی سیاست‌ها، اقتصاد و مسائل اجتماعی وابسته به کار و کارگری است و علاوه بر این‌ها بر اساس اعتقاداتی که به دین اسلام داریم انگیزه‌هایی به وجود می‌آید که می‌توان با انگیزه دینی مسئولیت‌های خطیری را نیز به دوش کشید.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: بیکاری و اشتغال یکی از اساسی‌ترین معضلات جوامع بشری بوده که این مشکلات تنها مختص جمهوری اسلامی نیست بلکه اکنون حتی در کشورهای اروپایی نیز شاهد افزایش بیکاری هستیم به‌طوری که معضل بیکاری عوامل متعددی دارد که از جمله تکنولوژی و ساخت ربات می‌تواند کارهای انسان را انجام دهد.

فرماندار اهر بابیان اینکه بخش کشاورزی شهرستان اهر ظرفیت عظیمی در رفع معضل بیکاری دارد که می‌تواند برای هزاران نفر از جوانان بیکار شغل ایجاد کند، خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و دامداری با استفاده از ظرفیت‌های این بخش‌ها می‌توانند برای خود و سایر جوانان شغل ایجاد کنند به‌طوری که اگر جوانی برای خوداشتغالی در این بخش‌ها را داشته باشد دولت نیز با ارائه تسهیلات از طرح‌ها و ایده‌های آن‌ها حمایت می‌کند.

عابدی در پایان با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی در بخش صنعت تنها برای یک نفر شغل ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: نمی‌توان با سرمایه‌گذاری کلان در بخش صنعت برای شمار زیادی از جوانان بیکار شغل ایجاد کرد بلکه پتانسیلی که در بخش‌های کشاورزی و دامداری وجود دارد بهترین زمینه برای ایجاد شغل است.

انتهای پیام/