به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام رستم ممی‌زاده در همایش پرچم‌داران بصیرت شهرستان اهر که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد اظهار کرد: مهم‌ترین تحول قرن گسترش رسانه‌ها و فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی بوده به‌طوری که در گذشته مردم برای اطلاع از اخبار به تلویزیون رجوع می‌کردند ولی اکنون تمامی اخبار و اطلاعات ریز و درشت کشورها، شهرها و حتی روستاها از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های بسیج در تمامی زمینه‌ها علی‌الخصوص دوران دفاع مقدس بهترین نقش را در دفاع از خاک میهن اسلامی ایفاء کرد، افزود: بسیج از بعد از دوران دفاع مقدس در عرصه سازندگی مخصوصاً در عرصه‌ی جنگ نرم فعالیت خود را شروع کرده و با توجه به هجمه بی‌امان دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی، مهم‌ترین جنگی که بر علیه کشورمان در پیش‌گرفته‌اند جنگ نرم است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر ادامه داد: ۸۲ درصد برخی از شبکه‌های اجتماعی علی‌الخصوص تلگرام از مجموع کاربران کل جهان ایرانی هستند و مابقی کاربران تلگرام هم اکثراً ایرانیان خارج از کشور هستند و متأسفانه باید گفت شبکه‌های اجتماعی با تمامی تهدیدها و یا مزیت‌هایی که دارد بر زندگی ملت ایران سایه افکنده است.

ممی‌زاده با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام‌شده نزدیک به ۷۰ درصد مطالب، اخبار، اطلاعات و گزارشاتی که در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود کذب است گفت: کشورهایی که شبکه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌اند حتی اجازه نمی‌دهند فرزندان خود در این شبکه‌ها عضو شوند چرا که خود بر تهدیدهای فضای مجازی آگاه‌اند و تا پیش از رسیدن فرزندان به سن قانونی حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر با ذکر اینکه شبکه‌های اجتماعی جامعه اسلامی کشورمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تأکید کرد: سرورهای تلگرام در سرزمین رژیم صهیونیستی قرار دارد و اینکه بگویند تلگرام خیرخواه ایرانی‌ها است باید به محل راه‌اندازی سرورهای این شبکه اجتماعی توجه کنیم و اینکه ببنیم آیا اسرائیل تاکنون خیر ایران را خواسته است یا نه.

ممی زاده بیان داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید در شبکه‌های اجتماعی حضور یابیم و حضورمان تهاجمی باشد، به‌طوری که مطالب شبکه‌های اجتماعی را برای این‌که آگاهی داشته باشیم نه می‌توانیم رد و تأیید کنیم بلکه باید بر روی مطالب انتشار یافته تحقیق و بررسی کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه پاسداران سپاه ناحیه اهر در راستای تقویت و ترویج نماز هر هفته نماز دو نوبت را در دو مسجد شهرستان اقامه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شهرها و جوانان ما از تهدیدها و آسیب‌ها در امان بماند باید مساجد را تقویت کنیم و این امر در سایه همکاری هیئت‌امنای مساجد، روحانیون تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/