به گزارش خبرنگار اهرامروز، عابدین خرّم در جریان بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از بزرگترین کارخانه تصفیه شکر و تولید قند شمال‌غرب کشور در شهرستان اهر، اظهار داشت: بیشترین هزینه‌های عمرانی استان در سال ۱۴۰۱ در این مناطق بود و در حوزه راه‌های روستایی و اصلی و جهاد آبرسانی در این شهرستان کارهای بسیار خوبی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این از آب سد ستارخان در مجمع مس استفاده می‌شد اما از این پس صد درصد آن برای تامین آب شرب شهرستان اهر به استفاده خواهد رسید.

خرّم ادامه داد: جای خالی صنایع تبدیلی در شهرستان اهر به چشم می خورد و همین مجموعه‌ای که تا یک سال پیش نیمه کاره رها شده بود، در این مدت مواد اولیه آن تامین شد و تا سه ماه آینده ۳۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه بیشتر به مسائل این شهرستان، خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از رونق صنایع زودبازده و مزیت‌های نسبی شهرستان مانند فرش و ورنی شد.

وی از برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات اشتغال و بهره‌برداری از معادن مس و طلا در شهرستان اهر در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم با نگاه و اقدامات جهادی کارهای اثربخشی انجام دهیم و شرمنده مردم نشویم.

خبر: پرویز گلی زاده