به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدرضا عیدی عصر امروز در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه معلمان فداکار در اهر، اظهار کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه معلمان فداکار در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۲۵ مترمربع و بالای ۵ هزار مترمربع محوطه‌سازی داشته‌ایم که جمعاً برای این پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه کرده‌ایم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه معلمان فداکار از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بالای یک میلیارد تومان طلب دارد، افزود: خوشبختانه پیمانکار پروژه با وجود اینکه پولی دریافت نکرده بود ولی برای اتمام پروژه گلایه‌ای هم نداشت و در واقع با آورده شخصی خود مدرسه معلمان فداکار را به اتمام رساند.

وی با ذکر اینکه ۳۵ درصد مدارس کشور مستحکم و مابقی نیمه مستحکم و تخریبی هستند، گفت: وضعیت مدارس آذربایجان شرقی نیز این‌چنین است و از طرفی بالای ۳۰ درصد مدارس نیز فرسوده بوده که به‌نوعی عمر مفید خود را از دست داده‌اند.

عیدی در ادامه اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد مدارس شهرستان اهر مستحکم است که در مقایسه با میانگین مدارس مستحکم کشور بسیار بیشتر است و به‌نوعی می‌توان گفت که تنها ۲۴ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بابیان اینکه از تمامی خیرین مدرسه‌ساز به‌خصوص اهری‌های مقیم پایتخت برای نوسازی مدارس و تجهیز مدارس شهرستان اهر و شهرستان‌های محروم استان دعوت به همکاری می‌کنیم، گفت: با توجه به اینکه طبق قانون دولت مکلف است تا در نوسازی و بازسازی مدارس ۵۰ درصد مشارکت داشته باشد و از این‌سو ما نیز از خیرین مدرسه‌ساز دعوت به همکاری می‌کنیم.

وی با انتقاد از اینکه از سال جاری ۸ ماه سپری می‌شود هنوز ریالی اعتبار به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تخصیص نیافته است، بیان داشت: امسال تنها از منابع سیستم گرمایشی یک میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم که آن‌هم به بودجه و اعتبار مصوب ارتباطی ندارد، امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و رفع مشکلات مدارس از شرمندگی مردم درآییم.

عیدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امسال ۴۵ مدرسه در شهرستان‌ها به آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تحویل داده‌ایم که از این تعداد ۲۷ مدرسه از سوی خیرین مدرسه‌ساز احداث‌شده است.

انتهای پیام/