به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی نیز در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر با اشاره به اینکه بانوان جامعه عشایری پا به پای مردان در عرصه تولید کمتر از مردان کار نمی‌کنند، اظهار داشت: جهاد کشاورزی در کلاس‌های آموزش ترویجی در روستاها بیشتر با آقایان سر و کار دارد ولی این شرایط در جامعه عشایری متفاوت است لذا از این‌رو باید در کلاس‌های آموزش ترویجی بانوان را فراموش نکنیم.

وی افزود: بانوان جامعه عشایری و روستایی در تامین عذا، شیردوشی، فرش‌بافی، جوراب‌بافی، ورنی‌بافی و … نقش غیرقابل کتمانی دارند و این فعالیت‌ها نه تنها مردانه نیست بلکه بانوان در این امور حرفه‌ای هم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی اهر ادامه داد: درآمد جامعه عشایری و روستایی به قدری نیست که هزینه‌های زندگی‌شان و جوانانی که برای تحصیل به شهرها می‌آیند را تامین کند و تاکید داریم باید برنامه‌ریزی شود تا زندگی عشایر و روستائیان را اقتصادی‌تر کنیم.

اسدی بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزش ترویجی بانوان عشایری در تعاونی جامعه عشایری شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط با جامعه عشایری اقدامات و فعالیت‌هایشان را به صورت مکتوب به امور عشایر اعلام کنند.

وی تامین آب شرب سالم را از مهم‌ترین مشکلات جامعه عشایری شهرستان اهر عنوان کرد، یادآور شد: حداقل‌ترین کاری که می‌توانیم برای تامین آب شرب عشایر انجام دهیم ایجاد سازه و سد معیشتی است و در برخی ییلاق‌ها می‌بینیم عشایر کیلومترها طی می‌کند تا آب شرب تامین کند و این در کشور اسلامی به دور از عدالت اجتماعی است.

انتهای پیام/