به گزارش اهرامروز، ابوالفظل غنی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران، به مسئله بحران آب در شهرستان اهر اشاره کرد و اظهارداشت:  با تشکیل شورای حفاظت از آب استان و حضور مدیرکل ستاد بحران استانداری آذربایجان شرقی، چندین سناریو برای مدیریت بحران آبی آتی این شهرستان اتخاذ شد.

وی به اولین سناریوی تدوین شده پرداخت و ادامه داد: ۶ مورد از چاه‌هایی که در سطح شهرستان اهر قابل شرب نیست، بر اساس نیاز جغرافیایی، با نصب علمکی برای نشان‌گذاری شد تا باغداران بر اساس میزان نیاز خود، تانکرهای آب‌شان را پر کنند.

فرماندار اهر صدور مجوزبرای برداشت مازاد از چاه‌های موجود باغداران را دومین تدبیر برای حل بحران آبی شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: روستاهای پایاب سد ستارخان در این خصوص هدف‌گذاری شده است.

وی به اصلی‌ترین تدبیر اتخاذ شده در این خصوص اشاره کرد و ابراز داشت: طی جلسه‌ای با حضور  مدیران کل ادارات جهادکشاورزی، برق، آب منطقه‌ای و نظارت فرمانداری اهر، تصمیم بر این شد که ۳ ماه بازه گذار از تنش آبی تعریف شود تا با اتکا به آزمایش‌های ژئوفیزیکی که اخذ شده، مجوز استفاده از چاه عمیق برای ۱۱ روستا در پایاب سد ستارخان داده شود؛ البته نظارتی هم بر میزان مصرف و بهره‌برداری از این چاه‌ها نیز تعریف شده است.

خبر: پرویز گلی زاده

انتهای پیام/