به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دومین مجمع عالی بسیج شهرستان اهر با موضوع پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ضمن تبریک ایام ماه رجب اظهار کرد: در دین اسلام نسخه‌های شفابخشی وجود دارد که اگر ما بتوانیم آن‌ها را به مردم بشناسانیم آن‌ها می‌توانند به‌صورت اتوماتیک مقابل آسیب‌های اجتماعی مقاومت کنند.

وی مهم‌ترین راه کاهش آسیب‌های اجتماعی را تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی دانست و گفت: اگر اعتقاد افراد قوی باشد حتی در مواقع شبهه دار نیز جانب احتیاط را رعایت کرده و دچار آسیب نمی‌شود.

امام‌جمعه شهرستان اهر فن‌آوری را روش دیگر کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند و ابراز داشت: راهیان نور و آشنا سازی جوانان و نوجوانان با رشادت‌ها و حماسه‌سازی‌های شهیدان، ایثارگران و رزمندگان نیز یکی دیگر از ابزارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در سال‌های اخیر تأثیرگذاری فراوانی داشته است.

حاجی‌زاده آموزش را نیز راه مؤثر دیگری دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به مسئله آموزش اهمیت کمتری داده‌شده که باید با ایجاد انگیزه در جوانان و خانواده‌ها آن‌ها را در مقابله و مبارزه با این آسیب‌ها آماده کنیم تنها با برگزاری جلسات نمی‌شود کار عملی انجام داد.