به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دغدغه هایی که بنده از زمان شروع به مسئولیت خود داشتم و فرماندار شهرستان نیز تاکید کرده اند حل مشکلات شهرک صنفی بوده و هدف اصلی از ایجاد این شهرک نیز انتقال مشاغل مزاحم داخل شهر به این شهرک می باشد.

وی افزود: فعالیت مشاغل مزاحم در داخل شهر یکی از علل نارضایتی مردم و اصناف و کسبه از مسئولان است در حالی که اغلب مردم در زمان استراحت از فعالیت مشاغل مزاحم و صداهای ناهنجار آن ها اعلام نارضایتی می کنند.

معاون فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: تا کنون پنج جلسه در ارتباط با حل مشکل شهرک صنفی با اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف و شهرک صنفی برگزار کرده ایم تا هم مشاغل مزاحم به خارج از شهر انتقال یابد و هم بتوانیم پاسخ مثبتی به درخواست ها و مطالبات مردم بدهیم.

حسن زاده بابیان اینکه شهرک صنفی اهر از مدت ها پیش تصویب شده اما تاکنون برای تکمیل آن اقدام قابل توجهی صورت نگرفته، گفت: با پیگیری هایی که انجام داده ایم قرار بر این شد تا روند احداث شهرک صنفی مجدداً آغاز شود و حال اگر شهرک صنفی در این وضعیت باقی بماند بایستی مجدداً نسبت به اخذ مجوزها که مستلزم زمان و هزینه فراوانی است اقدام کنیم.

وی بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها در احداث شهرک صنفی شهرستان اهر تاکید کرد و بیان داشت: دستگاه های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات مکلف اند تا به شهرک صنفی خدمات زیربنایی ارائه دهند مجریان این پروژه قول داده اند تا از فردا ۲۸ تیرماه عملیات اجرایی شهرک صنفی را آغاز کنند و یقیناً تا زمانی که این شهرک به نتیجه نرسد دست از پیگیری نمی کشیم.

معاون فرماندار شهرستان اهر یادآور شد: تا زمانی که شهرک صنفی به بهره برداری نرسیده پیگیر امور و مشکلات و موانع آن هستیم چرا که این شهرک موردی از مطالبات مردم بوده و اگر مشکلی باشد که باعث کندی روند پروژه شود آن را مرتفع می کنیم.

حسن زاده ابراز داشت: متاسفانه اخیرا تعدادی از مشاغل مزاحم در شهر اهر پلمپ شده، اینکه محل کسب برخی از کسبه پلمپ شود موجب رضایت مسئولان نیست، این در حالی است که ما اعتقادی به برخوردهای قهرآمیز نداریم بلکه تاکید داریم به جای پلمپ محل کسب به رونق کسب و کار کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در نیمه تمام ماندن شهرک صنفی اهر اصناف را مقصر نمی بینیم در حالی که شش سال پیش از اصناف پول گرفته شده تا این شهرک را احداث شود اما تا کنون به دلایلی نتیجه ای در بر نداشته، گفت: به دنبال مقصر نیستیم ولی تاکید داریم کسانی که پول داده اند و یا مردمی که خواستار تعیین تکلیف شهرک صنفی هستند به مطالبات خودشان برسند.