به گزارش خبرنگار اهرامروز، مصطفی اکبری در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم خدماتی که به شهروندان اهری ارائه می‌دهیم روز به روز بهتر باشد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر اهر پیش از انتخاب سرپرست شهرداری برخی اهداف و برنامه در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، درآمدی، نیروی انسانی و مسیرگشایی تعیین کرده‌اند و مبنای فعالیتمان در شهرداری اهر بر گرفته از بودجه سالانه که توسط شهردار تدوین و توسط اعضای شورا و فرمانداری تصویب و تأیید شده است.

وی ادامه داد: در بخش‌های درآمدی، عمرانی، نیروی انسانی و خدمات شهری یکسری فعالیت‌ها را آغاز کرده‌ایم و به آن‌ها تا زمانی که در سرپرستی شهرداری هستیم ادامه می‌دهیم و سه مبحثی که اساس یک‌زمان را تشکیل می‌دهد نیروی انسانی، منابع درآمدی و ارائه خدمات است که در شهرداری اهر اولویت‌های اصلی ارائه خدمات مطلوب برای شهروندان اهری است.

سرپرست شهرداری اهر افزود: از گذشته که حرف و حدیث‌هایی از وجود نزدیک به ۳۰۰ نیروی مازاد در شهرداری اهر مطرح می‌شود آمار واقعی نیست بر مبنای چارت سازمانی که جدیداً ابلاغ‌شده حدود ۲۵۰ نفر می‌بایست نیروی انسانی داشته باشیم.

اکبری بابیان اینکه واحدهای حمل و نقل و آتش و نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر به سازمان ارتقاء یافته‌اند، گفت: اگر واحدها و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری اهر با معاونت‌ها حساب کنیم تعداد کارمندان شاغل طبق چارت سازمانی نیروی انسانی غیر از کارگران نزدیک به ۳۰۰ نفر کارمندان رسمی و پیمانی می‌شود که تمامی این نیروها هر یک برای خود وظایفی تعریف‌شده دارند.

 

شهرداری اهر در حال حاضر ۴۸۰ نفر پرسنل کارمند و کارگر دارد

وی اضافه کرد: تمامی شهرداری‌ها برای ارائه خدمات شهری، عمرانی و اجرای می‌بایست از بخش خصوصی استفاده کنند و در شهرداری اهر بر همین اساس سال گذشته تعدادی نیروی انسانی از طریق شرکت زیر نظر به کار گرفته شده‌اند و شهرداری مستقلاً فردی را به‌کارگیری نکرده است و زمان قرارداد شرکتی که نیروی انسانی شهرداری اهر را تأمین می‌کرد بهمن‌ماه سال گذشته به پایان رسید.

سرپرست شهرداری اهر با ذکر اینکه در حال حاضر شهرداری اهر ۴۸۰ نفر نیروی کارمندی و کارگری شاغل دارد، گفت: اولین اقدامی که در سرپرستی انجام داده‌ایم ساماندهی نیروی انسانی بود و اینکه نیروی فله‌ای به بدنه شهرداری جذب‌شده جای خود دارد.

اکبری تأکید کرد: شاید نیروهایی در شهرداری اهر وجود داشته باشد که به لحاظ مدرک تحصیلی، سوابق و تخصص نیازی به آن‌ها نداریم و از استانداری آذربایجان شرقی بر این بحث تأکیددارند که نیروهای مازاد باید تعدیل شود و در این راستا سعی داریم تا پایان شهریورماه نیروهای شهرداری اهر را ساماندهی کنیم در حالی که این‌گونه نمی‌شود از استانداری در خصوص نیروی مازاد نامه‌ای ارسال شود و آن‌ها همچنان مشغول به کار باشند.

وی در ادامه گفت: ساماندهی نیروی انسانی شهرداری اهر انجام می‌شود و در نهایت تعدیل نیرو انجام خواهد شد، در دوره قبلی ۹۰ نفر جذب شهرداری شده‌اند که از این تعداد ۶۰ نفر نیروی خدماتی است که در حوزه‌های مختلف خدماتی ارائه می‌دهند و از کل نیروهای مذکور ۳۰ نفر در حوزه ستادی بوده که در مرحله نخست ساماندهی و در نهایت تعدیل نیرو را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و سعی داریم تا پایان ماه جاری این اقدام صورت گیرد.

 

ساماندهی نیروی انسانی شهرداری اهر انتقاداتی را در پی داشته است

سرپرست شهرداری اهر با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی شهرداری اهر انتقاداتی را نیز در پی داشته است، ابراز داشت: هدف اصلی‌مان در حوزه‌های نیروی انسانی، درآمدی عمرانی و خدمات شهری ساماندهی هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم و عمدتاً نیز به هدفمان دست‌یابیم که بنده و اعضای شورا برای انجام این اهداف مصمم هستیم و تلاش می‌کنیم تا خواسته‌ها و مطالبات شهروندان نیز تحقق یابد.

اکبری به تغییر و تحولات در بدنه شهرداری اهر نیز اشاره کرد و گفت: سعی کرده‌ایم تا نیروهای رسمی، با تجربه و کسانی که لایق جایگاه هستند بر اساس تعهد و تخصص بر پست‌ها قرار گیرند را انجام می‌دهیم ولی متأسفانه همراه با جوسازی‌هاست.

وی افزود: جابه‌جایی نیروهای شهرداری اهر در راستای توانمندسازی شهرداری و بدون سفارش شده باشد یا به گروه و جناحی وابسته باشد انجام می‌دهیم ولی امروز همین جابه‌جایی نیروها به چالش تبدیل‌شده است در حالی که برخی‌ها این اقدام را به جریاناتی وصل کرده‌اند تا جابه‌جایی را متوقف کنند که این کار شدنی نیست.

 

پرداخت ماهانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق برای کارکنان شهرداری اهر

سرپرست شهرداری اهر بابیان اینکه شاید نیروهایی که شهرداری اهر به آن‌ها نیازی ندارد تعدیل شود و همین امر برای شهرداری به معضلی تبدیل شده است، اذعان کرد: در حال حاضر شهرداری اهر با وضعیت مالی فعلی ماهانه برای پرسنل خود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کند، ۱۲۰ کارگر موقت دو ماه حقوق معوقه داشتند که با بدو آغاز به کار شورای پنجم و سرپرستی بنده یک ما از حقوق این کارگران پرداخت شد.

اکبری اظهار داشت: شش ماه از عائله‌مندی کارمندان بازنشسته شهرداری اهر که باقی‌مانده بود توانستیم سه ماه آن را پرداخت کنیم که حقوق و مزایای شهریورماه کارکنان شاغل شهرداری اهر هنوز پرداخت‌نشده که سعی می‌کنیم تا پایان همین ماه پرداخت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مجموع بدهی شهرداری اهر به پیمانکاران و مصالح‌فروشان که از دوره‌های قبلی باقی‌مانده به ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان می‌رسد، گفت: بدهی‌های شهرداری شامل سه میلیارد تومان برای سازمان تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، خرید قیر به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و پیمانکاران می‌شود و برخی از پرونده‌ها نیز هنوز به سند تبدیل شده است.

سرپرست شهرداری اهر ادامه داد: زمانی که بنده سرپرستی شهرداری اهر را بر عهده گرفتم شهرداری تنها ۴۵ میلیون تومان پول داشت که در طول ۱۲ روز که عهده‌دار مسئولیت شهرداری اهر شده‌ام توانسته‌ایم ۱۵۰ میلیون تومان از بدهی بیمه، ۱۲۵ میلیون تومان حقوق کارگران موقت و ۲۵ میلیون تومان عائله‌مندی کارمندان بازنشسته را پرداخت کنیم که اغلب این پرداختی‌ها از بابت واریز ارزش‌افزوده بوده و واقعیتاً درآمد شهرداری به‌قدری ناچیز است که شاید در پرداخت حقوق کارکنان نیز کم بیاوریم.

 

پروژه نیمه‌تمام باغلار آراسی تکمیل می‌شود

اکبری با ذکر اینکه پروژه نیمه‌تمام باغلار آراسی از حالت بلاتکلیفی خارج می‌شود، گفت: جدول‌گذاری، تأمین روشنایی، آسفالت‌ریزی، پیاده‌روسازی انجام می‌شود که در بحث پیاده‌رو و روشنایی باغلار آراسی سعی کرده‌ایم تا حالت سنتی شکل داشته باشد و این پروژه با مشارکت اداره راه و شهرسازی و شهرداری اهر تکمیل می‌شود.

وی تعیین و تکلیف میدان دوآب، تکمیل پارک‌های نیمه‌تمام ولایت، خلیفه‌ای، جاده آذغان و آتالار، آسفالت‌ریزی خیابان مرکز بهداشت شماره ۸، اجرای پروژه مسیرگشایی در بهرام‌آباد، تکمیل دیوار مدرسه زینب کبری و پیاده‌روسازی در محلات و ورودی‌های شهر را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار ذکر کرد.

سرپرست شهرداری اهر از آسفالت‌ریزی ۱۵ کوچه در دوره جدید مدیریت شهرداری اهر خبر داد، بیان داشت: تاکنون و در دوره جدید مدیریت حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع در ۱۵ کوچه آسفالت‌ریزی کرده‌ایم.

اکبری با اشاره به اینکه واحد سد معبر و پلیس ساختمانی شهرداری اهر مشترکاً با هم بودند که به دلیل بروز برخی اختلالات تفکیک کرده‌ایم، گفت: واحد سد معبر و پلیس ساختمانی که از همدیگر جدا شده سعی کردیم تا امکانات لازم و نیروهای این واحدها را تقویت کنیم در حالی که اگر مردم سد معبر نکنند به‌تبع آن‌هم به این واحد نیازی ندارد و از طرفی برای رفع معضلات و مشکلات سد معبر نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

انتهای پیام/