به گزارش اهرامروز، سرهنگ پاسدار حسن سیفی در نشست صمیمی با خبرنگاران شهرستان اهر ضمن گرامیداشت و تبریک روز خبرنگار افزود: ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان می‌باشد که این روز برای همیشه به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

وی خبرنگاران را طلایه داران جبهه آگاهی، بصیرت و چشم بینا و زبان گویای مردم نیز برشمرد و گفت: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش، سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی بخشی و مطالبه گری در جامعه می‌باشند که حتی جانشان را برای روشنی بخشی و عینیت بخشیدن به آیه شریف “ن والقلم و ما یسطرون” در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

وی تجلیل و تقدیر از خبرنگاران را وظیفه آحاد مردم، مسئولان ادارات عنوان کرد و افزود: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و انعکاس دهنده مشکلات جامعه می‌باشند و این امر واجب می‌دارد تا همگان در روزی که به نام روز خبرنگار می‌باشد از زحمات و تلاش‌های این قشر خدوم و زحمتکش جامعه تقدیر و تشکر نماییم.

سرهنگ پاسدار سیفی، نشر اخبار و وقایع واقعی و حقیقی جامعه را جزو کارهای مهم خبرنگاران عنوان کرد و گفت: پیامبران نیز در زمان خود وقایع و حقایق جامعه را برای مردم بازگو می‌کردند و امروز نقش پیامبران را خبرنگاران به عهده گرفته‌اند و واقعیت‌ها و رخدادهای حقیقی جامعه را آنگونه که است به اطلاع مردم می‌رسانند و اگر این مطالب واقعی باشد هیچ شخصی حق اعتراض و بازخواست از خبرنگار را ندارد.

وی تقویت ارتباط مسئولان ادارات و دستگاه‌های مختلف با خبرنگاران را باعث پیشرفت جامعه ذکر کرد و افزود: مسئولان باید پذیرای نقد خبرنگاران باشند، چرا که این نقد موجب تعالی و پیشرفت در ادارات خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با اعلام اینکه ۲۴۴ شهید، ۵۰ جانباز و ۱۲ نفر آزاده خبرنگار در کشور از دوران دفاع مقدس تاکنون داریم گفت: خبرنگار مطالبه گر و حق طلب است که مجاهدانه و خستگی ناپذیر در مسیر تنویر افکار عمومی جامعه گام برمی‌دارد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه ناحیه اهر نیز در این مراسم از تلاش‌ها و فعالیت‌های خبرنگاران در راستای لبیک گویی به فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج جهاد تبیین، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و امید آفرینی در جامعه تقدیر کرد.

حسن پاشایی گفت: در حالی که دشمنان با همه ابزارهای تبلیغاتی، رسانه‌ای، دیداری و شنیداری سعی در ناامید کردن روحیه مردم از انقلاب اسلامی دارند خبرنگاران جهادی و مومن انقلابی با به تصویر کشیدن دستاوردها انقلاب اسلامی و امید آفرینی در بین مردم نقش بسزایی را در جامعه ایفاء می‌کنند.

وی در ادامه نقش خبرنگاران را در آگاهی بخشی، روشنگری و توسعه فرهنگی جامعه بسیار موثر برشمرد.

انتهای پیام