به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن‌زاده در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان اهر با اشاره به اینکه اقامه نماز تأثیرات معنوی و اجتماعی دارد اظهار داشت: وقتی نماز اثرات اجتماعی نداشته باشد یقیناً اثرات اخروی و معنوی نیز نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کارکنان دولت که می‌توانند در انجام فریضه‌های واجب و شرعی الگو باشند نباید در امر نماز کم‌لطفی کنند درحالی‌که حجت‌الاسلام قرائتی در این خصوص می‌گویند اقامه نماز اول وقت همانند زنگ تلفن همراه است وقتی تلفن همراه زنگ می‌خورد باید سریعاً پاسخ دهیم و زمانی که اذان گفته می‌شود لازم است تا نمازمان را اول وقت اقامه کنیم.

معاون فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه اجازه ندهیم اعتقاد دینی جوانان با ترفندها و حیله‌های دشمنان از بین برود، افزود: دستگاه‌ها و نهادهای متولی بایستی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان که مستقیماً اعتقاد دینی نسل جوان را نشانه رفته‌اند برنامه داشته باشند، آیا در شان جوان ایرانی است که نماد ادیان دیگر را بر گردن آویزد.

حسن‌زاده در ادامه بر لزوم سامان‌دهی نمازخانه‌های بین‌راهی، دستگاه‌ها و مدارس تأکید کرد و گفت: باید از خودمان سؤال کنیم که تا چه حدی توانسته‌ایم ارباب‌رجوع را برای اقامه نماز اول وقت با خود همراه کنیم؟ چرا به نماز جمعه اهمیت بیشتری می‌دهیم؟ پاسخ روشن است چون نماز جمعه نشان‌گر اتحاد و همبستگی مسلمین و عبادی – سیاسی بودن آن است.

وی تصریح کرد: بنا بر توصیه امام راحل، بایستی از ادارات بانگ الله‌اکبر نماز و اذان طنین انداز شود، چراکه برپایی نماز جماعت در ادارات روحیه مسئولیت‌پذیری را در کارمندان افزایش می‌دهد

معاون فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه دعوت به اقامه نماز تنبیه نمی‌خواهد بلکه باید تشویق کنیم، گفت: با توجه به نزدیک عید نوروز و تعطیلات، تأکید می‌کنیم جایگاه‌های سوخت و مراکز خدماتی و رفاهی بین‌راهی اگر مشکلی در نمازخانه‌ها و سرویس بهداشتی‌ها وجود را رفع کنند.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به کم‌توجهی به مسائل شرعی و دینی بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌ها و مدیران را برای تأمین هزینه‌های مراسمات مذهبی و فرهنگی مجبور می‌کنیم باید ابتدا برای آن منابعی در نظرگیریم تا همان مدیر مجبور به سندسازی نباشد به‌طوری‌که عدم تأمین منابع در مراسماتی از این قبیل زمینه فساد را فراهم می‌کند.

محمدرضا داداشی رئیس دانشگاه پیام نور واحد اهر، ذبیح‌الله نعمتی رئیس دانشکده کشاورزی اهر، حجت‌الاسلام لطیف ذاکر معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، کمال امید شهردار اهر، قاسم قمری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اهر و علی عبدی مسئول روابط عمومی فرمانداری اهر در خصوص مسائل مطرح‌شده نکته نظراتی را بیان کردند.

انتهای پیام/