به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس دهم حوزه اهر و هریس که با حضور اعضای ستاد انتخابات شهرستان های اهر و هریس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به این که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۵۴ انتخابات پرشور، دشمن شکن و سالم برگزار شده و با وجود این انتخابات در جامعه ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه تمامی نامزدهایی که در انتخابات شرکت داشتند در افتخارات نظام و انقلاب سهیم هستند، افزود: انتخابات در کشور ما در قالب چهارچوب قانون اساسی انجام می شود در حالی که مجلس شورای اسلامی یکی از مراجع قانونگذاری بوده و تلاش نمایندگان این مجلس برای رفع معضلات اجتماعی و مشکلات کشور موثر است.

وی با ذکر اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و حق انتخاب آگاهانه در کشور برای فقیر و غنی یکسان است، ادامه داد: در زمان طاغوت مگر از فقرایی می توانستند در انتخابات شرکت کرده و یا در امورات مملکت دخالتی داشته باشد ولی به برکت انقلاب اسلامی همه مردم در طبقات مختلف در سرنوشت کشور سهیم هستند.

حجت الاسلام نظری اضافه کرد: باید در مقابل تجمه های معاندین نظام که قصد دارند نظام ایران را ناکارآمد نشان دهند انتخاباتی پرشور، سالم و قدرتمند برگزار کنیم تا مایه انسجام ملی و اقتدار بین المللی شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات علاوه بر پر زحمت بودن برای مجریان و عوامل اجرایی بلکه بسیار هزینه بر است، گفت: مجریان و دست اندرکاران برای اینکه مردم و نامزدها در انتخابات بتوانند شرکت کنند متحمل زحمت می شوند و حتی شاید روزها در تلاش اند تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود.