به گزارش خبرنگار اهرامروز ، آیت الله جواد حاجی‌زاده در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران شهرستان اهر با تأکید بر اینکه هر انسان می‌بایست در هر اموری از اهل‌فن مشورت گیرد، گفت: امیدوارم به جایگاه و منزلت شورا که در دین اسلام و قانون اساسی به آن اشاره‌شده توجه ویژه‌ای شود و نباید فلسفه شورا فراموش شود چراکه فلسفه شورا همان اهدافی که شهرها و روستاها در زمینه عمران، آبادانی و مسائل فرهنگی بوده که از پیش تعیین‌شده است.

وی، روستائیان را انسان‌هایی مؤمن، متدین و ولایتمدار خطاب کرد و یادآور شد: وقتی سخن از حمایت از کالای ایرانی می‌شود یقیناً روستائیان در تحقق این شعار نقش ویژه‌ای دارند به‌طوری که اخیراً شاهد خسارت سرمازدگی باغات بودیم که این نیز برای مسئولان شکننده است.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه منطقه به لحاظ مستعد کشاورزی و دامداری بودن می‌طلبد تا مسئولان به این بخش‌ها توجه داشته باشند، ابراز داشت: پرداخت به‌موقع خسارت باغداران و کشاورزان، خرید تضمینی تولیدات کشاورزی و دام‌پروری و ثبات قیمت محصولات تولیدی کشاورزی روستایی از جمله مواردی است که دولتمردان برای حمایت از روستائیان باید انجام دهند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: محرومیت روستاها دون شان نظام مقدس جمهوری اسلامی است به طوری که روستاهای ما باید چنان آباد و توسعه یافته باشند تا بتوان به خود بالید که روستاهای جمهوری اسلامی این گونه است.

وی بابیان اینکه اطلاع دارم که روستائیان با مشکلات آبی، کشاورزی و راه های ارتباطی دست و پنجه نرم می کنند که همه اینها با برنامه های مدون قابل حل است اضافه کرد: هیچ مشکلی در کشور نیست که قابل حل نباشد بلکه حل مشکلات برنامه ریزی، صبر و حوصله و همت می خواهد.