به گزارش خبرنگار اهرامروز، جواد محمودی در جلسه مخاطرات بخش کشاورزی اهر با اشاره به خسارت تگرگ به باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اهر افزود: کشاورزان و باغداران تنها ۲۰ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت می‌کنند و ۸۰ درصد حق بیمه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم تشکیل زنجیره تولید گوشت مرغ در آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه تاکنون در استان نتوانسته‌ایم زنجیره تولید را تشکیل دهیم و در زمینه کارهای مشارکتی ضعف داریم.

محمودی بابیان این‌که در سال‌جاری ۲۰ هکتار بر ظرفیت گلخانه‌های آذربایجان‌شرقی افزوده می‌شود، افزود: خوشبختانه هیچ‌گونه محدودیتی در تأمین تسهیلات برای توسعه گلخانه‌ها در آذربایجان‌شرقی نداریم، این درحالی است که سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طی سال گذشته به توسعه گلخانه‌های استان پرداخت کردیم.

وی از احداث بزرگترین دامداری صنعتی ۶۰۰۰ رأسی شیری در تبریز خبر داد، بیان کرد: اولویت حمایت از بخش دامداری با دامداری‌های صنعتی است، به طوری که اولین و بزرگترین دامداری صنعتی آذربایجان‌شرقی با ظرفیت ۶۰۰۰ رأسی در تبریز احداث می‌شود که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۵ درصد منابع بانک‌های دولتی و خصولتی باید به بخش کشاورزی تزریق شود اما در حقیقت حدود ۵ درصد از منابع بانک‌ها به بخش کشاورزی تزریق می‌شود.

محمودی از احداث ۲۰۰ هکتار گلخانه در آذربایجان شرقی و ۳۰ هکتار در شهرستان هریس خبر داد، اضافه کرد: سال گذشته ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در آذربایجان‌شرقی پرداخت کردیم و ۹۳ درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر این‌که هیچ‌گونه علاقه‌ای به تعطیلی واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی نداریم، یادآور شد: وقتی واحد تولیدی ۱۰ سال است تولیدی نداشته و صرفاً از منویات مقام معظم رهبری سوءاستفاده می‌کند باید احکام اجرایی را در حق آن‌ها عملی کنیم تا این‌که تولیدکننده واقعی و سوءاستفاده کنندگان را از همدیگر تفکیک نماییم.

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۰ میلیارد تومان از منابع بانک کشاورزی در قالب تسهیلات به متقاضیان در شهرستان اهر پرداخت شده و از این میزان ۴۵ میلیارد تومان؛ معادل ۲۰ درصد از منابع بانک کشاورزی در اهر و ۹ درصد از مجموع تسهیلات پرداخت شده در آذربایجان شرقی وصول می‌شد ولی تاکنون این منابع از سوی مردم به بانک بازنگشته است.

محمودی همچنین از پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی مکانیزاسیون بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد، یادآور شد: با توجه به شناور بودن اعتبارات برای نوسازی مکانیزاسیون بخش کشاورزی؛ شهرستان اهر توانسته ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات را جذب کند و تولیدات تراکتورسازی تبریز جوابگوی متقاضیان خرید تراکتور نیست در حالی که سال گذشته برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه تراکتور تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به درخواست نماینده اهر و هریس مبنی‌بر تامین اعتبار جهت پرداخت در قالب تسهیلات به تکمیل سردخانه‌های نیمه‌تمام گفت: از بانک کشاورزی مرکزی برای تکمیل سردخانه‌های نیمه‌تمام شهرستان اهر اعتبار تامین می‌کنم.