به گزارش اهرامروز، مهدی کاظم زاده در همایش دوروزه آموزشی و توجیهی خبرنگاران تسنیم آذربایجان شرقی در کلیبر اظهار داشت: یکی از توفیقات این خبرگزاری در کنار حسن اعتماد مدیران و مسئولان و نخبگان، اعتماد عمومی شهروندان و مردم استان آذربایجان شرقی بوده که توفیق داشتیم به منظور پیگیری مطالبات عمومی مردم که در تماس یا مراجعه به دفتر خبرگزاری گزارشات مردمی خود را ارائه دهند.

وی افزود: در راستای تسهیل ارتباطات مردمی با این دفتر خبرگزاری و ارائه گزارشات خبری بسترهای لازم در بخش تلفن ثابت، پیامک، فضای مجازی در قالب سامانه شهروند خبرنگار در تسنیم آذربایجان شرقی فراهم شده که به زودی کار خود را آغاز می‌کند و پس از یک فعالیت کوتاه  این سامانه در مراسمی با حضور مسئولان استانی رسماً در تبریز به بهره برداری می‌رسد.

مدیر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در دنیای امروز رسانه به یکی از منابع قدرت تبدیل شده است و یکی از مظاهر قدرت نرم است که در پیکارهای نرم، عرصه رسانه عرصه مهمی است و در کشور ایران که امروزه صحنه یک حرکت بسیار عظیم و بزرگ است و رو به رشد و پیشرفت هستیم، باید شاهد شکل‌گیری الگوی جدید رسانه باشیم.

کاظم زاده با اشاره به توجه کشورهای دنیا به ابزار رسانه‌ گفت: در شرایط کنونی آنچه عرصه رویارویی کشورها و جوامع قرار گرفته، رسانه است که یک فن و علم، عرصه نبرد و جنگ نرم است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع آموزش در این خبرگزاری یادآور شد: از روز نخست فعالیت دفتر خبرگزاری تسنیم در استان آذربایجان شرقی آموزش و ارتقای دانش تخصصی خبرنگاران این رسانه همواره مورد توجه و دقت بوده است به طوری که این خبرگزاری برای نخستین بار در حوزه رسانه استان  واحد آموزش و پژوهش را با رویکرد بررسی فعالیت رسانه‌ای دفتر استانی و نیز برنامه ریزی آموزش‌ها در استان را تشکیل داد.

مدیر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان شرقی برضرورت فعالیت بیش از پیش دفاتر شهرستانی تاکید کرد و گفت: برای افزایش برنامه‌ها و اهداف خبری خبرگزاری نیازمند تلاش بیشتر دفاتر در سطح استان هستیم که در این راستا برنامه  شناسایی استعدادها و علاقمندان به بخش خبر رسانه و آموزش جامع خبرنگاری را در شهر به شهر استان اجرا و فعالیت اجرایی حوزه خبر این خبرگزاری را در استان ارتقا خواهیم داد.

کاظم زاده بیان کرد: از سوی دیگر در برخی شهرستان‌ها نیز با ارتقای جایگاه فعالیتی،  رابطین خبری به مسئولان دفاتر شهرستانی ارتقا یافته و ظرف چند ماه آینده برخی از شهرستانهای استان دارای یک دفتر خبری ویژه خبرگزاری تسنیم خواهد شد و در راستای فعالیت رسانه‌ای خود تربیت کادر نیروی انسانی متخصص و آموزش‌ها به موازات توسعه دفاتر را دنبال خواهیم کرد.

وی آذربایجان شرقی را بهشت مفاخر ایران و زادگاه علامه‌ها عنوان کرد و گفت: با معرفی این ظرفیت‌ها و برجسته کردن نقش شهرستان‌ها بر سرعت توسعه متوازن و غیرکاریکاتوری استان بیافزاییم.

انتهای پیام/