به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی ربیعی در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان هریس با اشاره به اینکه دولت موظف است تا بیشتر به متن اجتماعی جامعه وارد شود، اظهار داشت: اگر به تحولات جامعه در ماه‌های اخیر توجه کنیم می‌بینیم دشمنان سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت را هدف قرار داده‌اند و نوعی شورش ذهنی در مردم ایجاد می‌کنند.

وی، افزود: اقدامات دشمنان در این برهه از زمان مردم را مقابل نظام و دولت قرار می‌دهد، با آن‌که مدام به ملت ایران توهین می‌کنند در کمال بی‌شرمی مدعی‌اند که دلسوز مردم هستند، این در حالی است که منافقین برای تحریم جمهوری اسلامی دست به دامان رئیس‌جمهور آمریکا شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تبلیغات رسانه‌ای برای اینکه خود را مدافع مردم جلوه دهد به ملت ایران می‌گوید من حامی شما هستم، کدام عقل سلیم قبول می‌کند کسی که مدعی مدافع حقوق ملت ماست هر روز تحریم‌های جدیدی علیه همین مردم اعمال می‌کند؟

ربیعی در ادامه سخنان خود خطاب به استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا به متن اجتماعی مردم ورود شود و هر مسئولی که در جمع مردم حضور می‌یابد و درد و دل آن‌ها گوش فرا می‌دهد یقیناً این اقدام کمتر از پروژه‌های عمرانی نیست البته نمی‌خواهیم بگوییم مشکل وجود ندارد ولی لازم است تا مسئولان خود را بیشتر وقف مردم کنند.

وی بابیان اینکه ادارات دولتی ضمن ارائه خدمات مطلوب به مردم سعی کنند در کنار انجام‌وظیفه به مردم مهر و محبت بورزند، تصریح کرد: بنده از اینکه به اکثر مناطق کشور سفر می‌کنم کسرشان نمی‌دانم لذا معتقدم باید مشکلات را از نزدیک لمس کرده و راهکاری برای حل آن ارائه کرد.

مشکل صادرات فرش در کشور داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: مردم اهر و هریس به داشتن نماینده‌ای مردم دلسوز، پاکدست و سالم افتخار کنند البته بنده هر جایی که لازم باشد حقایق را می‌گویم اما کمتر کسی پیدا می‌شود که غیر از مشکلات مردم به مسائل دیگری پرداخت نکند.

ربیعی، لازمه ایجاد تحولات توسعه‌ای در شهرستان هریس را تشکیل هسته‌ای از مرکز شهرستان با بهره‌گیری از جوانان و نخبگان ذکر کرد، گفت: بنده اعتقاد دارم ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بهزیستی‌ها به پاتوق انسان‌هایی باشد که به دنبال کار خیر جمعی هستند و در این پاتوق‌ها ایده‌ها بجوشد که منجر به توسعه و آبادانی شهرها شود.

وی تصریح کرد: اگر استاندار آذربایجان‌شرقی تأیید کند که مسئولان محلی شهرستان هریس در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر عملکرد خوبی داشته‌اند ما نیز خرسند می‌شویم تا اعتبارات اشتغال فراگیر هریس را افزایش دهیم بلکه در این خصوص علاقه زیادی هم داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ما در کشور در صادرات فرش مشکلاتی داریم، گفت: گروهی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی مسائل، مشکلات، نقاط ضعف و قوت به آذربایجان‌شرقی اعزام می‌شوند تا موانع و مشکلاتی را که در حوزه‌های مختلف وجود دارد بررسی و برای آن راهکار پیدا کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ام عمده پیشرفت پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است، افزود: پس از بازگشت به تهران بنده نیز از وزیر راه و شهرسازی بزرگراه اهر – هریس – تبریز که جزو مطالبات مردم منطقه است را پیگیری می‌کنم.

وی در پاسخ به مطالبات مردم هریس در خصوص ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی، بیان داشت: بودجه سال ۹۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی نهایی شده ولی در سال ۹۸ تعهد می‌دهم بودجه لازم برای ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان هریس تخصیص یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری شستا تا پایان سال‌جاری خبر داد، گفت: تاکنون ۵۰ شرکت شستا واگذار شده و ۶۰ شرکت دیگر از شستا تا پایان امسال واگذار می‌شود ولی اگر در هریس مسئولان بتوانند سرمایه‌گذاری جذب کنند به شرطی که مشمول به بنگاه‌داری دولت نباشد می‌توانیم به این سرمایه‌گذاران کمک کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: این‌که شهرستان‌ها و استان‌ها انتظار داشته باشند تا شستا و یا هر شرکت سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها و استان‌ها کند امکان‌پذیر نیست چون دولت به‌هیچ‌عنوان بر اساس قانون نمی‌تواند سرمایه‌گذاری و یا بنگاه‌داری کند.