به گزارش اهرامروز، محمد شریعتمداری در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در تاریخ کشور همیشه پیشرو در تجارت و صنعت بوده است اظهار کرد: ۳۷۳۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۰۰ هزار نفر در حال فعالیت هستند که باید مشکلات آنها رفع شود.

وی با بیان اینکه ۲۳۷۳ طرح و پروژه صنعتی و معدنی در کشور در دست اجراست افزود: ۴۲۱ طرح از پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد عبور کرده که بیش از ۳۷۰۰ میلیارد اعتبار هزینه شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نوسازی صنایع را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت در این زمینه دغدغه جدی دارد که ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده ولی رقم رضایت‌بخشی نیست.

وی ادامه داد: سال گذشته برای رونق تولید بیش از ۶۸۰ میلیارد تسهیلات داده ایم که امسال هم ادامه دارد.

شریعتمداری بر توسعه صنعت مس در آذربایجان شرقی تاکید کرد و ابراز داشت: آگهی بین المللی واحد ذوب مس سونگون صادر شده که در حال تایید تکنولوژی است و تاکید داریم که در حوزه معدنی پیگیری جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی تخصصی طلا و مس هم در ورزقان در حال جانمایی است و تلاش می کنیم این صنعت را در استان توسعه دهیم.

وزیر صنعت با بیان اینکه تبریز به قطب صنعت خودرو تبدیل می شود ابراز داشت: این موضوع جزو اولویت های وزارت است. ضمن اینکه شهرک صنعتی ۱۰ هزار هکتاری بعثت هم به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور با تامین زیرساخت ها تقویت می شود.

انتهای پیام/