به گزارش اهرامروز به نقل از  مهر، رحمان ابراهیمی عصر امروز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اهر، گفت: با توجه به اینکه برای احداث کتابخانه های عمومی اعتباری اختصاص نمی یابد، لازم است در احداث کتابخانه ها در شهرستان های که نیاز دارند خیران نیز ورود کنند.

وی افزود: خوشبختانه در بعضی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی، خیران در احداث کتابخانه های عمومی پیشتاز هستند و در بعضی از شهرستان ها نیز رغبتی از سوی خیران برای احداث کتابخانه وجود ندارد.

معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، گفت: یکی از کارکردهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، خانواده محور بودن کتابخانه های عمومی است که در این راستا والدین در کنار فرزندانشان در کتابخانه ها حضور خواهند داشت و در قصه گویی، مسابقات، کاردستی و سایر موارد که در خلاقیت کودک نقش دارند کمک  خواهند کرد.

وی در ارتباط با میزان دسترسی مردم شهرستان اهر به کتابخانه نیز گفت: ۸۰ درصد مردم شهرستان اهر عملاً به کتابخانه دسترسی ندارند.

ابراهیمی گفت: ابراز امیدواری کرد با پرداخت به موقع نیم درصد سهم شهرداری ها به کتابخانه های عمومی شهرستان های استان آذربایجان شرقی در تجهیز کتابخانه ها و حتی پرداخت قبوض گاز، آب و برق که در بعضی مواقع در پرداخت با مشکل مالی روبرو می شویم، هیچ دغدغه ای نباشد.

احداث کتابخانه در محلات حاشیه ای شهر اهر ضروری است

در این جلسه معاون فرماندار شهرستان اهر نیز احداث کتابخانه در محلات حاشیه شهر اهر را لازم دانست و گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم در حاشیه شهر اهر زندگی می کنند و امکان رفت و آمد جهت استفاده از ۲ کتابخانه عمومی شیخ شهاب الدین اهری و آیت ا… شیخ حسین نجفی اهری (ره) در مرکز شهر را ندارند، لزوم احداث کتابخانه در این مناطق حاشیه اهر احساس می شود.

مدد سمندری، گفت: ۲ کتابخانه عمومی شیخ شهاب الدین اهری و آیت ا… شیخ حسین نجفی اهری (ره) شهرستان اهر با توجه به فضاهای موجود جوابگوی تجهیز و نگهداری کتب جدید نیست، احداث کتابخانه جدید لازم و ضروری است که امیدواریم در این زمینه از سوی مسئولان امر عنایت ویژه ای شود.

وی، نقش کتاب و کتابخوانی را در رشد و توسعه جامعه و انسان ها انکارناپذیر دانست و بر تشویق استفاده مردم و به خصوص جوانان از کتابخانه ها با شیوه های مناسب تأکید کرد.

عضویت بیش از ۴۰۰۰ نفر در دو کتابخانه اهر

در این جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر نیز گفت: ۴ هزار و ۳۳ نفر عضو کتابخانه های شیخ شهاب الدین اهری و آیت الله شیخ حسین نجفی اهری (ره) شهرستان اهر هستند.

صاحبه حاتم زاده افزود: ۵۱ هزار و ۱۹۷ جلد کتاب نیز در کتابخانه های شیخ شهاب الدین اهری و آیت الله شیخ حسین نجفی اهری (ره) شهرستان اهر موجود است که در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی گفت: هر ماه تا ۱۵ هزار نفر به کتابخانه های شیخ شهاب الدین اهری و آیت الله شیخ حسین نجفی اهری (ره) شهرستان اهر مراجعه می کنند و هرماه تا ۵ هزار جلد کتاب تحویل مراجعه کنندگان می شود.

گفتنی است در این جلسه همچنین از خدمات رئیس سابق اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر (محمد رحمانی) تجلیل شد و صاحبه حاتم زاده به عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر معرفی شد.