به گزارش خبرنگار اهرامروز، جلسه بررسی مشکلات رانندگان تاکسی صبح امروز دوشنبه با حضور کمال امید شهردار اهر، بهبود جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها و عزت جبانی رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری اهر برگزار شد.

بهبود جعفری در این جلسه بابیان اینکه رانندگان تاکسی ویترین شهر هستند، اظهار داشت: وقتی وارد یک شهر می‌شویم رانندگان تاکسی، اتوبوس ویترین همان شهر می‌باشند اگر چنانچه یک راننده یک فروشنده برخورد مناسب و محترمانه و رعایت حقوق شهروندی داشته باشد مطمئناً مهمان نتیجه می‌گیرد که کل شهر به همین منوال است.

وی افزود: بنده با اتمام وجودم حس و درک می‌کنم که رانندگان تاکسی شغل بسیار سختی دارند، مردم‌داری بسیار سخت است به‌طوری‌که رانندگان تاکسی روزانه با انواع و اقسام مختلف رفتارها، اخلاق‌ها سروکار دارند که همین امر نشان از سختی کار آن‌هاست اما شما اشاعه دهنده فرهنگ یک شهر هستید.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: وقتی توریسم یا گردشگر و میهمانی وارد شهر اهر می‌شود در اولین برخورد بالفرض با بنده مواجه می‌شود اگر چنانچه باعزت و احترام و باروی خوش با لبخند و زبان خوش همراهی شود قطعاً در سفرهای بعدی مجدداً به شهر اهر سفر خواهد کرد و مهم‌تر از آن با خاطره خوشی شهر را ترک کند و به‌عنوان مُبلغ همه‌جا شهر اهر را تبلیغ خواهد کرد.

جعفری بابیان اینکه نتیجه شگردها و رفتارها جذب گردشگر یا مهمان است که باعث درآمدزایی و اشتغال می‌شود، گفت: منطقه ارسباران جاذبه گردشگری بسیاری همچون جنگل‌های ارسباران، پارک جنگلی فندق لو، تالاب یوسف لو، مجتمع آب‌درمانی یئل سویی، موزه ادب و عرفان و بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری دارد و استفاده از ظرفیت‌های هر یک از این پتانسیل‌ها در رویداد تبریز ۲۰۱۸ می‌تواند در رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه مؤثر واقع شود.

نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: تبریز که به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب‌شده و فرصتی است برای استفاده بهتر از این رویداد چراکه صنعت گردشگری دومین صنعت مطرح‌شده در دنیاست و ازاین‌رو عید نوروز نیز درراه است و شهرمان پذیرای میهمانان زیادی خواهد شد البته این میزبانی بستگی به رفتار ما دارد تا اینکه چگونه بتوانیم گردشگر جذب کنیم.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم توجه ویژه شهرداری‌ها به صنعت گردشگری و گردشگر پذیری تأکید و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند به‌جای آن‌که مبنای تحقق بودجه را عوارض ها و ماده‌ها و تبصره‌ها قرار دهند برای رسیدن به درآمد پایدار و تأمین بودجه بخشی از تمرکز خود را در صنعت گردشگری قرار دهند.