به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران شهرستان اهر اظهار داشت: به دنبال بارش برف و برودت هوا در ارتفاعات شهرستان اهر در بامداد دوشنبه، عشایر مستقر در ییلاقات دچار مشکلاتی کرده و در ساعت ۷ صبح طی هماهنگی با دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، موضوع مشکلات ایجاد شده برای عشایر بررسی شد.

وی افزود: حدود ۳۰ خانوار از عشایر که در ییلاقات شهرستان اهر استقرار یافته بودند با بارش برف و برودت هوا زمین‌گیر شده‌اند.

غنی‌زاده ادامه داد: در این راستا بخشداران مرکزی و فندقلو، جمعیت هلال‌احمر، ادارات امور عشایر، منابع طبیعی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مامور به بررسی میدانی و تامین نیازهای عشایر شدند.

فرماندار شهرستان اهر همچنین گفت: گزارشات دریافتی حاکی از حمله گرگ به گله گوسفندان عشایر در دامنه شیور دارد، لذا دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در کمترین زمان ممکن نسبت به امدادرسانی به جامعه عشایری اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات رسیده، نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیازهای اولیه از قبیل نان، سوخت، وسایل گرمایشی و چادر به عشایر گرفتار برف و برودت هوا تأمین کرده و در اختیار عشایر قرار دهند.

خبر: علی دایلاری