به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی اسحقی در دیدار با رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌غرب کشور با اشاره به این‌که شورای اسلامی شهر و شهرداری اهر در جمع‌آوری و حفظ اسناد قدیمی و تاریخی مشارکت می‌کند، اظهار داشت: آموزش و پرورش اهر با قدمت بالای یک قرن و اسناد هویتی که در اختیار دارد، موزه تعلیم و تربیت در اهر دایر می‌کند. البته حوزه استحفاظی آموزش و پرورش اهر در چند دهه‌ی گذشته بسیار گسترده بود و این مهم نشان می‌دهد که آموزش و پرورش اهر از پیشینه تاریخی و هویتی قوی برخوردار بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهر افزود: شاید ادارات، نهادها و حتی شهروندان اهری اطلاع کافی از نحوه نگهداری اسناد قدیمی و تاریخی نداشته باشند و می‌دانیم با تحویل نسخه‌ای از اسناد به مرکز اسناد می‌تواند سند هویتی از تاریخ گذشته برای نسل‌های آینده باشد و وجود این اسناد تاریخی نشان‌گر هویت مردم منطقه است.

وی بابیان این‌که شهرداری اهر امسال عمر ۱۰۰ ساله‌اش سپری می‌کند، یادآور شد: با توجه به اینکه قدمت شهرداری اهر از یک قرن عبور می‌کند، تصمیم داریم با جمع‌آوری اسناد مربوط به شهرداری؛ یاد مدیران شهرداری و تصمیم‌گیران شهر اهر که در تاریخ از آن‌ها عضو انجمن شهر یاد می‌شود گرامی بداریم.

اسحقی تصریح کرد: در مجموعه شهرداری شهر تاریخی و فرهنگی اهر اسناد به خصوصی که نشان دهد شهرداران قبل و بعد از انقلاب چه کسانی بودند و چه تصمیماتی برای عمران و آبادانی شهر اهر گرفته بودند در اختیار نداریم از این‌رو بایستی از منابع در اختیار مرکز اسناد ملی استفاده کنیم.