به گزارش خبرنگار اهرامروز، کمال امید در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بابیان اینکه طبق تفاهم‌نامه مابین شهرداری اهر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، کمپ سد ستارخان و پارک جنگلی فندقلو به شهرداری اهر واگذار شده است، اظهار داشت:

امید بیان کرد: همان‌طور که می‌دانید شهرداری‌های شهرهای کوچک همچون اهر به دلیل نبود منابع مالی نمی‌تواند زیرساخت‌های لازم را در مناطق گردشگری ایجاد کرده و در جذب و ماندگاری گردشگران اقدام مؤثری انجام دهد.

وی افزود: کمپ سد ستارخان و پارک جنگلی فندقلو را ما با صورت‌جلسه تحویل گرفته‌ایم در صورتی بخواهیم به سرمایه‌گذار واگذار کنیم اولین چیزی که سرمایه‌گذار بخصوصی از شهرداری اهر مطالبه می‌کند سند مناطق گردشگری است این در حالی است که اگر سرمایه‌گذار سند در اختیار نداشته باشد از تحویل گرفتن مناطق گردشگری همانند کمپ سد ستارخان و پارک جنگلی فندقلو سر باز می‌زند.

شهردار اهر ادامه داد: شهرداری اهر در کمپ گردشگری سد ستارخان با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و مشاوران قصد داشت اقداماتی در گذشته انجام دهد اما به لحاظ اینکه آب شرب اهر از این سد تأمین می‌شود محدودیت‌هایی اعمال شد و عملاً برنامه‌های پیش‌بینی‌شده راکد ماند.

امید با اشاره به اینکه محلی دائمی برای عرضه محصولات بومی نظیر صنایع‌دستی و غذایی در اهر وجود ندارد، گفت: در اهر بازار هفتگی همچون جمعه‌بازار داریم ولی آن‌طور که انتظار می‌رفت محلی دائمی برای عرضه تولیدات تولیدکنندگان صنایع‌دستی وجود داشته باشد نداریم.

وی تصریح کرد: البته در پارک ولایت محلی دائمی برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در نظر گرفته‌ایم و در این پارک زیرساخت‌های لازم نیز فراهم‌شده است و حال آماده واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت ایجاد بازارچه صنایع‌دستی هستیم.

انتهای پیام/