به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر محمدباقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت ستادی از شهرستان اهر، در جمع مدیران محلی و پرسنل و کارگران شرکت تصفیه قند و شکر ارسباران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا خصوصا شهیدان باکری، گفت: امروز در بدو ورود به فرودگاه تبریز مطلع شدم سالگرد شهید شفیع زاده است؛ انصافاً فقط نام شهیدان باکری، شفیع زاده، تجلایی را بر زبان جاری می کنیم و رد می شویم. آنها مردانی بودند که در روزهای سخت، افتخارآمیز و مردانه برای انقلاب، اسلام و ایران عزیزمان جنگیدند و برای همیشه در تاریخ باقی خواهند ماند و ما باید راه شهیدان را پیش ببریم تا خجالت زده امام (ره) و مردم نباشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز برای ایجاد تحول در عرصه اقتصادی کشورمان و رسیدن به ایران قوی راهی جز تداوم راه شهدا و خدمت به مردم نیست، اظهار کرد: این مهم با فرهنگ، باور و اعتقادی که در دوران دفاع مقدس بود عملیاتی می شود. باور به سنت های الهی یکی از پایه های این فرهنگ بود که به معنای تکیه صرف بر خداوند است.

وی ادامه داد: امروزه از شهیدان شفیع زاده و حسن طهرانی مقدم یاد می‌کنیم؛ باید یادآور شد در روزهای نخست جنگ از ابتدایی ترین امکانات و تجهیزات نظامی برخوردار نبودیم در حالی که دشمن تا بن دندان مسلح بود؛ این افراد طی چند ماه قدرتمند ترین توان توپخانه ای را ایجاد کرده و همان افراد بعد از دو دهه توان و قدرت موشکی را رقم زدند که باعث شد ایران جزء ده کشور برتر جهان باشد که این مسئله دستاورد ایمان، عقلانیت، اراده، امید، ایثار، تشخیص علمی و خرد جمعی است.

دکتر قالیباف با اشاره به اینکه پایه دوم فرهنگ شهدا توجه به مردم است، افزود: پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی با حضور مردم گره خورده و این مهم در دوران دفاع مقدس نیز مشهود بوده است.

رئیس قوه قانونگذاری کشورمان با اشاره به اینکه طی چهل و پنج سال گذشته هرگاه مردم در عرصه‌ای وارد شدند و در میدان بودند، آن عرصه موفق بوده است، ادامه داد: امروز نیز اقتصادمان نیازمند مردمی سازی است. این مهم با رودربایستی و تعارف محقق نمی شود بلکه باید هر کاری که انجام می‌دهیم با مردم تعامل کنیم و آنها در کارها خصوصا حوزه اقتصادی دخیل باشند. دولتی‌ها به معنای عام باید دخالتی نداشته باشند و فرصت‌ها را فراهم کنند تا مردم حضور داشته باشند که راه نجات کشورمان بر همین اساس است.

دکتر قالیباف با اشاره به اینکه رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ماموریت دارد موضوع تامین مواد اولیه شرکت تصفیه قند و شکر ارسباران را پیگیری کند، گفت: برای سرعت بخشیدن به امور طی بازدیدی که از کارخانه انجام شد، سریعاً دستور رسیدگی به کارها صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه ظرفیت معادن حوزه اهر اقداماتی صورت گرفته اما تلاش می‌شود پیشرفت‌ها توسعه یابد، اظهار کرد: در این میان برای رفع مشکلات حوزه اشتغال نیز دولت، شخص رییس جمهور، مجلس و مجموعه نمایندگان در کمیسیون تلفیق در بودجه سال جاری با بهره‌گیری از تجربیات گذشته تصمیماتی گرفتند که مطابق تبصره ۱۸ تمرکززدایی خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این راستا مناطق محروم، روستاها و شهرستان‌های کوچک و کارهای خرد مورد توجه قرار دارد و همچنین به کارهای تولیدی، صنعتی و تداوم دار اولویت داده شده تا امکانی فراهم شود که عرصه اشتغال را متحول کند.

دکتر قالیباف بیان کرد: همچنین باید اذعان کرد برای تحقق موضوع یاد شده در استان‌ها تمرکز صورت گرفته تا مدیریت استان‌ها و شهرستان‌ها برای اشتغالزایی تصمیم‌گیری کنند و بوروکراسی و چرخه طولانی اداری برچیده شد و اطمینان داریم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: نوبت بعدی که به استان آذربایجان شرقی سفر می‌کنم، به منطقه هریس نیز سفر خواهیم داشت تا از نزدیک با مردم منطقه صحبت کنیم.

گفتنی است که در این مراسم پیش از سخنرانی دکتر قالیباف، امام جمعه، نماینده مردم اهر در مجلس و استاندار آذربایجان شرقی به سخنرانی پرداختند.

همچنین بعد از سخنرانی رئیس مجلس، از دو خانواده شهدای شهرستان اهر از جمله یک خانواده شهید دوران دفاع مقدس و یک خانواده شهید عملیات تروریستی در مهاباد تجلیل به عمل آمد./

خبر: پرویز گلی زاده

 

پایان پیام