به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه‌ای با ائمه جمعه، فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی شهرستان‌های منطقه ارسباران جهت راه‌اندازی موکب اربعین شهدای ارسباران در اهر، اظهار داشت: یکی از سنت‌های حسنه که در منطقه ارسباران از سال‌های گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد یادواره ۱۲۰۰ شهید ارسباران بود و هرساله دریکی از شهرستان‌های منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران در شهرستان هوراند برگزار می‌شود، افزود: این یادواره شهدا در تمامی شهرستان‌های منطقه ارسباران برگزارشده و بعد از شهرستان شدن هوراند امسال نیز مسئول برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه در هوراند برگزار خواهد شد.

آیت‌الله حاجی‌زاده ادامه داد: فعالیت‌های گسترده‌ای که در منطقه ارسباران با همکاری شهرستان‌ها انجام می‌گیرد شاید در استان چنین همکاری در بین چندین شهرستان وجود نداشته باشد.

امام جمعه اهر بابیان اینکه سال گذشته شهرستان اهر در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی تنها شهرستانی بود که برای خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) کاروان موکب اربعین در مرز ایران – عراق برپا کرد، گفت: موکب اربعین اهر از سند معنوی این شهرستان است و امسال سعی داریم این موکب را گسترش داده به‌صورت موکب اربعین شهدای منطقه ارسباران برپا کنیم.

وی با ذکر اینکه همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی علاوه بر معنویت بلکه یک حرکت گسترده و حاوی پیام سیاسی برای دشمنان اسلام است، گفت: مانور عظیم اربعین حسینی که سال گذشته شاهد حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر در کربلای معلی بودیم و این جمعیت در مقابل استکبار جهانی و دست‌پرورده‌های آن‌ها مثل تروریست‌های داعش تأثیر بسیاری داشت و هرساله عظمت زیارت اربعین بیشتر و بیشتر می‌شود.

آیت‌الله حاجی‌زاده اضافه کرد: سال گذشته که شهرستان اهر برای اولین بار موکب اربعین راه‌اندازی کرد و با وجود برگزاری جلسات متعددی با خیرین و مسئولین دلی خوف داشتیم که برپایی این موکب وقفه‌ای به وجود نیاید ولی به لطف پروردگار مردم، خیرین و مسئولین موکب اربعین شهرستان اهر را به‌خوبی اداره کردند.

امام جمعه اهر با تأکید بر این‌که برای برپایی موکب اربعین شهدای منطقه ارسباران در داخل خاک ایران و یا عراق فرقی ندارد بلکه هدف خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) است، خاطرنشان کرد: در صورت تمایل ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان سپاه و سایر مسئولین شهرستان‌های ارسباران هرساله که موکب اربعین شهدای ارسباران را برپا می‌کنیم مدیریت آن بر عهده یکی از شهرستان‌ها باشد.