به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر با بیان این‌که از ۱۵ آذرماه آمار بستری بیماران با علائم تنفسی و کرونا در بیمارستان باقرالعلوم اهر روند افزایشی دارد اظهار کرد: خوشبختانه بررسی وضعیت بیماران کرونایی آبان‌ماه و آذرماه بهبود یافته و از آمار بیماران بدحال کاسته شده است.

فرماندار شهرستان اهر از کاهش محسوس آمار جان‌باختگان کرونایی در این شهرستان خبر داد، افزود: برای تشریح وضعیت شیوع کرونا به مردم اهر نیازی به آمارسازی نداشتیم بلکه مردم با دانستن حقایق در اعمال و رعایت محدودیت‌های کرونایی همکاری بسیار عالی داشتند.

وی؛ شهرستان اهر را در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پیشتاز و موفق ارزیابی کرد، گفت: تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی متشکل از بسیجیان و کادر بهداشت و درمان در شهرستان اهر تشکیل و فعالیت خود را توام با حرکت‌های خلاقانه آغاز کرده‌اند.

خدابخش با اشاره به این‌که دورهمی‌ها، میهمانی‌ها و تجمعات در آستانه شب یلدا بزرگترین تهدید علیه خانواده‌هاست، بیان کرد: ۶۰ درصد عامل ابتلای مردم شهرستان اهر به ویروس کرونا؛ از دورهمی‌ها و میهمانی‌ها ناشی می‌شود.

عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌ها ممنوع است

فرماندار شهرستان اهر تاکید کرد: تجمعات و دورهمی‌های عروسی و ترحیم با خواهش و تمنا قابل کنترل نیست؛ شاید درخواست، خواهش و تمنا بتواند تاثیر داشته باشد اما برای حفظ سلامتی مردم باید رویکرد برخورد هم داشته باشیم.

وی با ذکر این‌که عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌ها و سایر اماکن عمومی «مطلقاً ممنوع» است، گفت: قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها در شرایط فعلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ی اجتماعی بدون عرضه قلیان فعالیت می‌کنند و از طرفی از مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی مطلع هستیم اما دستورالعمل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است.

خدابخش همچنین از پیشنهاد فعال‌سازی آرایشگاه‌های زنانه شهرستان اهر به ستاد استانی مقابله با کرونا با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد، ابراز داشت: آرایشگاه‌های زنانه (جزو مشاغل پُر خطر) شهرستان اهر پیشنهاد داده‌اند که پروتکل‌های بهداشتی را می‌توانند رعایت کنند، از این‌رو پیشنهاد آرایشگران زن را به ستاد استانی ارجاع می‌دهیم تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.