به گزارش خبرنگار اهرامروز، راضیه عباسی معروفان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهر اظهار داشت: مسائل فرهنگی سالیان سال است که مطرح می شود اما متاسفانه تصمیم گیری و اجرای مناسبی صورت نمی گیرد ولی در مجموع حرکت هایی صورت می گیرد و آنطور که رشد شایسته ای در شان و شایسته شهر اهر اتفاق نمی افتد.

وی افزود: وقتی می گوییم شهر اهر برابر با کرج است اما کرج کجا و اهر کجا! استان البرز در اوج قله پیشرفت و توسعه قرار دارد ولی متاسفانه شهر اهر هنوز توسعه را آنطور که باید و شاید تجربه نکرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه ریشه توسعه و رشد هر شهر و استان و شهرستان به مردمان آن باز می گردد، گفت: ضعف در فکر و مدیریت از مشکلات اصلی شهر اهر بوده که مانع از توسعه و پیشرفت می شود در حالی که زمینه برای توسعه وجود دارد اما تا به حال آیا توانسته ایم از این زمینه ها بهره لازم را ببریم.

عباسی معروفان اضافه کرد: مردم شهر اهر تنها کسانی هستند که هویت و اصالت خود را می توانند حفظ کنند ولیکن اگر منتظر بمانیم تا فردی از جای دیگری بیاید و فرهنگ و سنت های اهر را احیاء کند کاملاً تفکر اشتباه است و اکنون که هویتمان را خدشه دار کرده ایم و نشسته ایم تا احیاء کنیم اما در عین حال باز هم نمی توانیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه نام محلات قدیمی شهر اهر اکنون فراموش شده و نام های جدیدی برای آنها تعیین می شود، بیان کرد: مردم نمی خواهند سلیقه افراد بر آنها تحمیل شود به طوری که باید به خواسته های به حق مردم توجه داشت تا اینکه سلایق خود را به آنها تحمیل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر ابراز داشت: کسانی که فرهنگ سنتی اهر را نابود کرده اند به نوعی مجرم هستند.

عباسی معروفان بابیان اینکه مردم در عصر تکنولوژی و پیشرفت رفته رفته به سمت سنت های قدمی سوق می یابند، گفت: مثلاً در بحث غذا مردم بیشتر به سمت غذاهای سنتی گرایش پیدا می کنند ولی با توجه به غذاهای سنتی ارسباران، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در راستای احیای سنت های دیرینه ضرورت دارد.