به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت الله جواد حاجی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اهر با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران و حضور مردم اهر در برنامه های دهه کرامت، اظهار کرد: مردم اهر در مراسم ویژه دهه کرامت که با حضور آیت الله خاتمی و استقبال از پرچم حرم مطهر رضوی که حضور داشتند قدردانی می کنم.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه ۱۴ مردادماه سالروز نهضت مشروطه است، افزود: صدور فرمان مشروطیت به خودی خود نبود در حالی که برای صدور فرمان مشروطیت زحمات بسیاری از سوی علماء، مردم و حکومتی که مستبد بودند و هر کاری که دوست داشتند انجام می دادند که بر اثر انقلاب و فشار مجبور به صدور این فرمان شدند.

وی اضافه کرد: کسی می تواند مدعی حقوق بشر باشد که بشر را می شناسد و اصل حقوق بشر در اختیار پروردگار متعال است و استکبار جهانی که راس آن آمریکایی ها قرار گرفته اند که هیچ شناختی از بشر ندارند چگونه می توانند ادعای حقوق بشر کنند.

آیت الله حاجی زاده ادامه داد: مدعیان حقوق بشر تاکنون دست به چه اقداماتی که نزده اند و همین امروز که سالروز حقوق بشر اسلامی است آمریکایی ها در این روز به بمباران اتمی هیروشیما دست زده اند، آمریکایی که خبیث و خون خوار است در این بمباران ۱۶۰ هزار نفر را به قتل رسانده است و نباید کشوری که بویی از حقوق بشر نبرده حق ندارد مدعی حقوق بش باشد و از طرفی ایرانی که حافظ حقوق بشر است را به ناقض حقوق بشر معرفی می کند.

امام جمعه اهر با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی در افغانستان به دست طالبان، گفت: سالروز شهادت این بزرگوار به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده و این روز را پیشاپیش به خبرنگاران تبریک عرض می کنم.

وی خطاب به خبرنگاران، اصحاب رسانه و مدیران نشریات، افزود: خبرنگاران، با توجه به اینکه خبرنگاران قشر زحمت کش جامعه هستند، انصاف را رعایت کنند و از این ظرفیتی که در رسانه ها وجود دارد در نشر معارف اسلامی و اعتلای کلمه توحید و از اختلاف افکنی و تفرقه پرهیز کنند تا قلم آنها مبارک باشد.

آیت الله حاجی زاده با تاکید بر اینکه زمانی که رئیس جمهوری از سوی مردم انتخاب می شود مادامی که حکم رئیس جمهور از سوی رهبری تنفیذ نشود مشروعیت دینی ندارد، تصریح کرد: تنفیذ دکتر روحانی به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری مبارک است، وقتی مردم با آرای خود فردی را به رئیس جمهوری انتخاب می کنند اگر رهبری با حکم تنفیذ نکنند مشروعیت دینی ندارد و این امر نشان دهنده جایگاه ولایت فقیه است.