به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی در اختتامیه چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه شهرستان کلیبر به لحاظ موقعیت و شرایطی که دارد اغلب عشایر آذربایجان‌شرقی را برای سکونت در این شهرستان ترغیب می‌کند، اظهار داشت: عشایر ذخایر انقلاب هستند این جمله تاریخی امام راحل واقعیت دارد چون عشایر هرچند جمعیت اندکی هستند ولی پروتئین یک ملت را تأمین می‌کنند.

امام جمعه کلیبر افزود: کشاورزان، روستائیان و عشایر موتور محرکه اقتصاد و تولید کشور هستند اگر این اقشار روزی دست از کار و تلاش بردارند اقتصاد کشور لطمه جبران‌ناپذیری می‌بیند.

وی با انتقاد از نابرابری‌ها و نا عدالتی‌ها در کشور، گفت: متأسفانه در کشور عده‌ای اندک ثروت بی‌انتها دارند که گاهاً میلیاردها از ثروت کشور را خارج می‌کنند و می‌برند و بسیاری از مردم مثل روستائیان، کشاورزان و عشایر با آن‌همه زحمت و تلاش حتی نمی‌توانند هزینه زندگی خودشان را تأمین کنند.

موسوی اضافه کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته فرمودند در بحث عدالت عقب هستیم باید کسانی که نتوانسته‌اند عدالت را در جامعه برقراری کنند شرم می‌کردند.

امام جمعه کلیبر بابیان اینکه انتظار داشتیم تا سران عشایر منطقه ارسباران، روستائیان و کشاورزان کلیبری را می‌بایست در این اجلاس دعوت می‌شدند، گفت: حضور سران عشایر منطقه ارسباران، روستائیان و کشاورزان کلیبری در اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی و شنیدن درد و رنج‌های این اقشار خالی از لطف نبود بلکه آن‌ها از مسئولین انتظار دارند تا قدمی برای حل مشکلاتشان بردارند.

وی خطاب به مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تأکید کرد: اغلب کشاورزان، روستائیان و عشایر حتی از وجود صندوق بیمه اجتماعی اطلاع آن‌چنانی ندارند، این در حالی است که اگر از اهمیت بیمه مطلع بودند همه برای تحت پوشش قرار گرفتن رغبت دوچندانی نشان می‌دادند.

انتهای پیام/