به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی فاضلی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و بررسی آسیب‌های اجتماعی و انتخابات شهرستان اهر با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری شهادت سیدالشهداء اظهار داشت: یکی از سوالات شهروندان اهری در ایام عزاداری ماه محرم این است که اگر فردی نیاز به مراجعه به بیمارستان داشت چگونه می‌تواند به بیمارستان دسترسی داشته باشد در حالی که خیابان‌های منتهی به بیمارستان باقرالعلوم اهر توسط هیأت عزاداری مسدود شده است؟ برای این سوال جواب قانع‌کننده‌ای وجود ندارد.

وی افزود: انسداد خیابان‌های منتهی به بیمارستان باقرالعلوم نه تنها در شان عزاداری حسینی نیست، بلکه اگر خدای‌ناکرده اتفاقی برای شهروندی بیفتد مسئولیت متوجه متولیان امر خواهد بود، ما مخالف عزاداری نیستیم و حتی عزاداری در ماتم سیدالشهداء پیشقدم هستیم ولی این دلیل نمی‌شود تا چشم بر اخلال در نظم و آرامش عمومی ببندیم، به رئیس اداره تبلیغات اسلامی بارها تاکید کردیم تا هیأت عزاداری از انسداد خیابان‌ها پرهیز کنند و در مکانی بدون اینکه برای شهروندان اذیتی داشته باشد عزاداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر در ادامه بابیان این‌که جابه‌جایی آرد سهمیه‌ای خارج از شبکه توزیع، به عنوان کالای قاچاق تلقی می‌شود، گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی اجازه دارند در صورت گزارش یا مشاهده‌ی هرگونه کالای قاچاق اعم از آرد یا سایر اقلام اساسی در کشف و ضبط کرده و فرد خاطی را به دستگاه قضایی معرفی کنند. کسی نمی‌تواند قاچاق آرد سهمیه‌ای که حق مردم را است را کتمان کند، دستگاه قضایی در برابر تضییع حقوق مردم ساکت نخواهد ماند.

فاضلی خطاب به پلیس آگاهی گفت: حتماً به موضوع خرید و فروش موتورسیکلت‌های قاچاق در شهرستان اهر ورود کنید، این موتورسیکلت‌ها غیرقانونی بوده و حتی از طریق فضای مجازی نیز خرید و فروش می‌شود در حالی که چنین موتورسیکلت‌هایی در ترور اشخاص و افراد استفاده می‌شد و تنها در پیست موتورسواری امکان رانندگی دارند، از این‌رو دستور داده می‌شود تا نسبت به کشف و جمع‌آوری این موتورسیکلت‌های غیرقانونی توسط نیروی انتظامی اقدام شود.

وی با اشاره به تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی بیان کرد: با توجه به اینکه تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس در فضای مجازی انجام می‌گیرد، پیشنهاد می‌کنیم تا کمیته پایش و رصد فضای مجازی در حوزه تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شود. سپس پس از شناسایی برای نامزدهای متخلف تذکر داده شود و در صورت بی‌توجهی، با تشکیل پرونده قضایی به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری ارجاع می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با تاکید بر این‌که دستگاه قضایی در بین نامزدهای انتخابات تفاوتی قائل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی و اطلاعاتی حتماً موضوع انتخابات را به‌طور کامل رصد کرده و موارد را مستنداً به دستگاه قضایی ارسال کنند، همه نامزدها باید به‌طور یکسان از حق و حقوق قانونی برخوردار باشند.

فاضلی خطاب به نیروی انتظامی نسبت به وقوع سرقت توسط افراد غیربومی با وسایل نقلیه پلاک جعلی هشدار داد و گفت: نیروی انتظامی نسبت به شناسایی سرقت‌هایی که توسط افراد غیربومی با وسایل نقلیه پلاک جعلی هوشیار باشد

خبر: علی دایلاری