به گزارش خبرنگار اهرامروز، ولی فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان اهر تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از اجباری، مشاغل آزاد، کارگری، اختیاری و … هستند، اظهار داشت: اگر به آمار افراد تحت پوشش بیمه‌شدگان توجه کنیم می‌توان گفت که نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان اهر از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی از پرداخت مستمری به ۴ هزار و ۱۸۵ نفر از اقشار بازنشسته تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در این شهرستان خبر داد و افزود: به عبارتی تأمین اجتماعی ماهانه برای ۴ هزار و ۱۸۵ سرپرست خانوار مستمری‌بگیر در شهرستان اهر حقوق پرداخت می‌کند به‌طوری که از ابتدای سالجاری ۳۴ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان مستمری پرداخت کرده‌ایم.

رئیس تأمین اجتماعی شهرستان اهر با ذکر اینکه به‌طور متوسط ۲۵۰ بیمه‌شده اصلی تأمین اجتماعی از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند، گفت: شاید این بیمه‌شدگان به دلایل مختلف از کار بیکار شده باشند ولی حال به لحاظ سوابق بیمه‌ای که دارند برای آن‌ها حق بیمه بیکاری پرداخت می‌شود و حداقل بیمه بیکاری ۶ ماه و حداکثر ۲۴ ماه است.

فتحی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا به امروز ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در شهرستان اهر پرداختی داشتیم.

وی بابیان اینکه ۲۰ هزار بیمه‌شده اصلی تأمین اجتماعی شهرستان اهر در ۱۲۰۰ واحد تولیدی و کارگاهی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: اخیراً بخشنامه‌ای در ارتباط با بیمه زنان و دختران خانه‌دار به شعبه تأمین اجتماعی اهر ابلاغ‌شده و سازمان تأمین اجتماعی با مشوق‌هایی که در این طرح در نظر گرفته، زنان خانه‌دار می‌توانند با پرداخت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان در سن ۵۵ سالگی و داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه بازنشسته شوند.

رئیس تأمین اجتماعی شهرستان اهر بیان داشت: در گذشته بیمه‌شدگان از قشر زنان خانه‌دار ملزم به پرداخت ۴۴ هزار تومان جهت دریافت دفترچه بیمه بودند اما در طرح مشوق بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، زنان خانه‌دار و دختران می‌توانند هزینه دفترچه بیمه را پرداخت نکنند و از دفترچه بیمه که از تحت پوشش بودن شوهر یا والدین دارند استفاده کنند.

فتحی بر لزوم بهره‌گیری بانوان و دختران خانه‌دار از طرح جدید بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برای بانوان تأکید کرد و گفت: بانوان خانه‌دار پس از بازنشستگی حقوقی که از تأمین اجتماعی می‌گیرند تفاوتی با مستمری‌بگیران نخواهد داشت و می‌توانند با کنار گذاشتن روزانه ۷ هزار تومان جزو بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه تأمین اجتماعی آینده هر فرد را تضمین می‌کند در حالی که هر فرد در جوانی توان کار و تلاش دارد اما وقتی‌که از سن جوانی عبور کرده و به پیری پا می‌گذارد شاید آن موقع توان کار و تلاش را نداشته باشد اما با بیمه تأمین اجتماعی حداقل معیشت خانواده‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/