به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد نیک‌نفس در جلسه کارگروه توسعه روستایی شهرستان اهر احداث ناحیه صنعتی در مناطق روستایی از جمله دهستان‌ها را از مصوبات جلسات قبلی این کارگروه عنوان کرد، اظهار داشت: عمران و آبادانی، اقتصادی و اجتماعی از شاخص‌های توسعه مناطق روستایی است که خوشبختانه در برخی روستاها از عمران و آبادانی حداقل ۹۰ درصد پیشرفت کرده‌ایم.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه در مسائل اقتصاد و اجتماعی روستاهای این شهرستان مورد غفلت قرار گرفته‌اند، افزود: برای توسعه مناطق روستایی می‌توان با صنعت گردشگری و اقتصادی وارد عرصه شد که یکی از راه‌های توسعه مناطق روستایی احداث نواحی صنعتی است.

وی وجود اراضی ملی و سنددار، داشتن راه دسترسی مناسب جهت تردد وسایل نقلیه، توپوگرافی و فاصله مناسب از روستا، واگذاری انشعاب آب، برق و گاز، فاصله مناسب از مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی و آثار ملی، روستاهای دارای سابقه تولیدی و دارای خانوار و جمعیت مناسب از جمله شاخص‌هایی است که برای احداث نواحی صنعتی در مناطق روستایی ذکر کرد.

نیک‌نفس بابیان اینکه شهرستان اهر ۶ دهستان دارد که می‌توان با شاخص‌های فوق‌الذکر برای احداث نواحی صنعتی در روستاها یا دهستان‌ها پیش‌بینی کرد، گفت: به‌طور مثال در دهستانی زمین مناسبی جهت واگذاری به احداث ناحیه صنعتی وجود دارد آیا با وجود این زمین سایر خدمات زیربنایی نیز وجود دارد؟ که باید دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص اظهارنظر کنند.

انتهای پیام/