به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان کلیبر ۴ پتانسیل اعم از کشاورزی، دام‌پروری، گردشگری و زراعت دارد اظهار داشت: امسال با آن همه خشک‌سالی و سرمازدگی برداشت محصول باغی زغال‌اخته نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده است و شرایط به گونه‌ای است که باردهی زغال‌اخته در هر هکتار ۱ تن افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر ادامه داد: برای معرفی هرچه بیشتر «زغال‌اخته» که یکی از مهم‌ترین تولیدات باغی شهرستان کلیبر و منطقه قره‌داغ است چهارمین دوره جشنواره «زغال‌اخته» را در کلیبر برگزار می‌کنیم.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن زغال‌اخته از باغات کلیبر برداشت شود گفت: درختان «زغال‌اخته» کلیبر بدون این‌که از مواد شیمیایی و کود و سم استفاده شود به صورت ارگانیک به بار می‌نشیند و پیش‌بینی ما این است که امسال بتوانیم بیش از ۶۰۰ تن زغال‌اخته از باغات کلیبر برداشت کنیم.

نجفی اضافه کرد: هر ساله از هر هکتار از باغات زغال‌اخته شهرستان کلیبر در حدود ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلوگرم زغال‌اخته برداشت می‌شد ولی امسال با عنایت خداوند متعال میزان برداشت محصول از هر هکتار از باغات زغال‌اخته به ۳۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر با تاکید بر اینکه «زغال‌اخته» در سطح ۱۲۶ هکتار کشت می‌شود، ابراز داشت: نزدیک به ۹ هکتار دیگر نیز به اصلاح باغات و کاشت درختان جوان هنوز به باردهی نرسیده‌اند.