به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار حسن سیفی در جلسه هماهنگی اعزام کاروان راهیان نور شهرستان اهر از اعزام کاروان ۱۵۰ نفره راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: هر ساله تعدادی از مدیران دولتی به راهیان نور می‌روند و بر همین اساس یک اتوبوس برای مدیران و خانواده‌هایشان اختصاص می‌یابد.

وی با قدردانی از همکاری ادارات در اعزام کاروان راهیان نور افزود: وقتی کاروان راهیان نور اعزام می‌شود می‌گویند سپاه اعزام کرده ولی وقتی به مناطق عملیاتی رسید دیگر نامی از سپاه وجود ندارد می‌گویند از شهرستان اهر آمده‌اند.

جانشین سپاه ناحیه اهر اضافه کرد: آنهایی که ذره‌ای بر روی لباس‌شان خاک می‌نشیند سریع سراسیمه خاک را تمیز می‌کنند و وقتی این افراد به مناطقی همچون شلمچه می‌روند لباس‌شان که هیچ، تمامی وجودشان خاکی می‌شود.

سیفی بابیان اینکه برگزاری اردوی راهیان نور می‌تواند دیدگاه‌ها و اعتقادات جوانان را مستحکم‌تر کند، گفت: پدری گفت من هم می‌خواهم کنار فرزندم به راهیان نور بروم تا ببینم آنجا چه خبر است که همه می‌روند و آن پدر وقتی رفت و بازگشت به کل متحول شده بود.

وی هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور را آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: راهیان نور از این جهت می‌تواند بر معنویت جوانان بیفزاید که ۹۰ درصد کاروان‌های اعزامی را جوانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/