به گزارش خبرنگار اهرامروز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر، دکتر علی نیرپور امروز در جلسه ارزیابی فعالیت های ستاد سلامت نوروزی با اعلام این خبر گفت: از این دو و نیم تن مواد غذایی فاسد ۳۳۱ کیلوگرم مربوط به لبنیات، ۵۹۵ کیلوگرم پروتئین و گوشت، ۸۱ کیلوگرم طعم دهنده ها و رنگ ها، ۷۹۴ کیلوگرم شیرنی ، نان و آجیل و ۷۹۱ کیلوگرم نیز به گروه کنسرو، کمپوت، نوشابه و مشابه آن بوده است.

وی با تاکید بر حساسیت نظارت براماکن و سامانه های آبرسانی در طول ایام نوروز افزود: در این ایام بیش از هزار و ۴۴۸ مورد از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی ، اماکن عمومی، اماکن بین راهی، مراکز عرضه کننده قلیان و سامانه های آبرسانی بازدید شده که ۱۳ مورد اخطار نواقص بحرانی داشته (قابل پلمپ) ۸ مورد به مراجع قضایی و سازمان مسئول معرفی شده ، ۴ مورد تعطیل شده و۱۵۱ مورد هم کارت بهداشت صادر شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر نمونه برداری از مواد غذایی، میکروبی آب و سنجش کلرآزاد باقیمانه در آب را در سلامت مردم بسیارمهم و حساس عنوان کرد وگفت: در این موارد نیز همکاران بهداشتی ما بیش از هزار و ۳۳۹ مورد نمونه برداشته و به آزمایشگاه داده اند.

نیرپور، با تاکید بر اولویت دار بودن حل مسئله و رسیدگی به مشکلات مردم گفت: در طول ایام نوروز ۲۰ مورد به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی گزارش داده بودند که ۶ مورد آن از طریق سامانه ۱۹۰ بوده و ۱۴ مورد هم به صورت متفرقه بوده که به نحو احسن به آنها رسیدگی شده است.

وی ایام نوروز را برای همکاران بهداشت را بسیار پر کار دانست و افزود: در این مددت بیش از هزار و ۴۴۰ نفر ساعت حجم کاری گزارش شده است.
شایان ذکر است که ؛ فعالیت های ستاد سلامت نوروزی از ۱۵ ام اسفند سال ۹۶ شروع و در ۱۵ام فروردین ۹۷ خاتمه یافت.