به گزارش خبرنگار اهرامروز، عیسی منصوری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر با اشاره به اینکه این ماه‌هاست که در فضای مجازی فضایی ناامیدی بر کشور غالب می‌شود، اظهار داشت: برخی‌ها ایران با کشوری که ندیده در فضای مجازی تحلیل می‌کند شاید در شرایط  و بنده از این بی‌اخلاقی فضای مجازی خرسند نیستم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اکنون شرایط خوبی برای اعزام نیروهای ماهر به کشورها ایجاد شده که معتقدم برای نشان دادن توان و خلاقیت ایرانی از این فرصت استفاده کنیم و از طرفی هم چون نگاه‌ها به ایران و ایرانی مثبت است ما نیز اقدامی علیه سیاست ایران هراسی آمریکا می‌دهیم.

وی با ذکر اینکه در لایحه بودجه سال ۹۸ دولت مشکل تأمین ضامن برای روستائیان پیش‌بینی شده است، گفت: البته در سالجاری تلاش‌هایی صورت گرفت اما کارساز نبود ولی در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده تا روستائیان که ضامنی جهت دریافت تسهیلات ندارند از طریق صندوق‌های ضمانت مشکل آن‌ها برطرف شود.

منصوری در ادامه با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها در افزایش تسهیلات سرمایه‌گذاران گفت: قبلاً ما در دستورالعمل‌ها به تصویب رسانده بودیم که بانک‌ها مجاز به افزایش ۳۰ درصدی تسهیلات قابل‌ارائه به سرمایه‌گذاران هستند و قول می‌دهیم در هفته آتی مجدداً به بانک‌ها ابلاغ می‌کنیم تا به طرح‌هایی که نیاز به نقدینگی بیشتری دارند بانک‌ها به این طرح‌ها تسهیلات پرداخت کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قانونی که در کشور اجرا می‌شود دیگر قابلیت تغییر ندارد و آن‌گونه که سختگیری می‌کنند مشکل از قانون نیست بلکه شخص مسئول نگاه تنگ‌نظرانه دارد.

وی تأکید کرد: تسهیلاتی به دامداری‌های سنتی به لحاظ بهره‌وری از منابع کشور پرداخت آن‌چنانی نداریم ولی با نظر برخی عزیزان علی‌رغم اینکه خلاف نظر ما بود قبول کریم سقف محدودی برای دامداری‌های سنتی تسهیلات پرداخت شود.

منصوری بابیان اینکه متأسفانه نظام سیستم بانکی کشور بیشتر با ارائه تسهیلات به شرکت‌های بزرگ سازگاری دارد، گفت: نظام سیستم بانکی کشور در پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک با تعلل و تأخیر بررسی و اعلام نظر می‌کند و می‌توان گفت سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بزرگ سازگاری بهتری می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه رفع دغدغه‌های قالی‌بافان جزو اولویت‌های مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و ما هم علاقه‌مند به کاهش دغدغه‌های فرش‌بافان هستیم، افزود: دوازده سال قبل میزان صادرات فرش از کشورمان ۵ هزار تن بود ولی الان سالانه ۴۰۰ تن از فرش دستباف کشور به سایر کشورها صادرات می‌شود.

وی اضافه کرد: فرش آذربایجان شرقی به لحاظ اولویتی که داریم و سهم این استان از فرش کشور، آماده‌ایم تا با ارائه کمک‌های بلاعوض تا این صنعت در بازار جهانی حضوری فعال داشته باشد و این میان تأکید داریم نباید فرش دستباف ایران به‌صورت فله‌ای صادر شود بلکه علاقه‌مندیم تا برند فرش آذربایجان نام ایران را در بازار جهانی حفظ کند.

منصوری با تأکید بر اینکه شهرستان اهر در کسب و کارهای خرد مانند رشته‌پلوی محلی، صنایع‌دستی، محصولات لبنی و … استعداد خوبی دارد، یادآور شد: هرچه در توان داریم برای رونق کسب و کارهای خرد شهرستان اهر بکار گیریم و سپس برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ با تأمین زیرساخت‌ها اقدام کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: هر اقدامی می‌کنیم نهایت منجر به تسهیلات می‌شود اما از نظر تجارب دنیا این روش‌ها منجر به اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد منطقه نمی‌شود، باید قبول کنیم که پرداخت تسهیلات بی‌حد و اندازه اشتغال پایدار را به وجود نمی‌آورد.

وی از اجرای طرح اشتغال روستایی رستا با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور خبر داد و گفت: ما برای اینکه ثابت کنیم اولمان نیست و اول مداخلات توسعه‌ای است و با انتخاب ۱۳۲ روستای به‌عنوان پایلوت طرح اشتغال روستایی رستا را با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیاتی می‌کنیم و اخیراً این طرح به مجمع تشخیص ارجاع شد که با اجرای طرح رستا ثابت می‌کنیم که بازگشت به روستاها امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/