سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به فعالیت‌های سپاه ناحیه اهر در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: پس از نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، سپاه ناحیه اهر در کنار سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تلاش‌هایی در خصوص تحقق شعار سال برداشته است.

وی بابیان این‌که سپاه پاسداران با تمام قوا در راستای تحقق منویات مقاوم معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند، افزود: از آغاز سال تاکنون به‌منظور حمایت از تولید و رونق بیش از یک میلیارد و ۶۳۳ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای متقاضیان تشکیل پرونده شده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: تاکنون ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی سپاه ناحیه اهر  برای متقاضیان پرداخت کرده‌ایم و مابقی تسهیلاتی که برای آن‌ها پرونده تشکیل‌شده پرداخت می‌شود.

سرهنگ ایمانی با تأکید بر اینکه کارگروه بسیج شهرستان اهر تاکنون در خصوص تحقق بخشیدن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ۷ مورد جلسه تشکیل داده است، گفت: علاوه بر این کارگروه، کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی برای ۸۰ نفر تشکیل یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۲ واحد مسکونی برای خانواده‌های بی‌بضاعت با همکاری سپاه ناحیه اهر و کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخته‌شده است، اظهار کرد: در همین راستا حمام و سرویس بهداشتی ۴ واحد مسکونی خانواده‌های نیازمند نیز تعمیر و یا احداث‌شده است.

این فرمانده سپاه اضافه کرد: در جهت آموزش مهارت‌های اقتصاد مقاومتی ۴۲۰ نفر از بسیجیان با همکاری جهاد کشاورزی و آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

سرهنگ ایمانی بابیان اینکه ۶۷۰ نفر از بسیجیان نیز از آموزش‌های سلامت بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: جهت آموزش کشاورزان ۱۰ مورد شبکه همگام با کشاورز ایجادشده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با تأکید بر برگزاری ۲ همایش علمی کردن کشاورزی در شهرستان اهر، یادآور شد: در مناسبت‌های مختلف سال ۶ تیم بسیج جامعه پزشکی نیز برای ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به مناطق محروم روستاهای شهرستان اهر اعزام شده‌اند و در این جهت تلاش می‌کنیم تا مردم مناطق محروم از خدمات بهره‌مند شوند.