به گزارش اهرامروز، علی نیری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مدعی نیستیم که فرایندهای طرح تحول سلامت شهرستان اهر بدون ایراد و مشکل انجام می‌شود ولی به جد ادعای این را داریم که نسبت به حل‌ و فصل مشکلات نظام سلامت قدم‌های بزرگی را برداشته‌ایم.

وی افزود: در شهرستان اهر بالغ‌بر یک هزار نفر در دورافتاده‌ترین روستاهای این شهرستان در شبکه بهداشت و درمان اهر فعالیت می‌کنند ما باهم عهد و پیمان بسته‌ایم تا نسبت به حل‌وفصل مشکلات سلامتی و درمانی مردم قدم برداریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با ذکر اینکه باید از دولت تدبیر و امید سپاسگزار باشیم که موضوع انسان سالم را محور ترقی و توسعه پایدار قرار داده زیرا نمی‌شود جامعه‌ای توسعه‌یافته باشد ولی مردم آن کشور بیمار باشند گفت: در طول تدبیر و امید نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح سلامت شهرستان اهر هزینه شده است که در این فعالیت‌های عمرانی بالغ‌بر ۱۱۰۰ مترمربع به فضاهای خانه‌های بهداشت شهرستان اضافه‌شده است.

نیری پور با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام‌شده در طول دو سال گذشته عنوان کرد: ساخت ۱۴ خانه بهداشت، طراحی ۴ مرکز بهداشت و درمانی که تا دهه فجر چندین مورد از آن افتتاح خواهد شد، آموزشگاه بهورزی که در دست اجرا است تنها بخشی از این فعالیت‌ها است.

وی با ذکر اینکه متأسفانه بسیاری از خانه‌های بهداشت حصار نداشته و بسیاری از آن‌ها در معرض آسیب بودند و در دو سال گذشته اقدام به ساماندهی آن‌ها کردیم گفت: آزمایشگاه‌هایی که در اهر و هوراند بودند خدمات قابل قبولی ارائه نمی‌دادند با ورود شبکه بهداشت و درمان شهرستان، آزمایشگاه‌های جدید و مجهزی ساخته شدند که تقریباً توان انجام نیازهای روزانه رادارند روزانه به‌صورت میانگین به ۱۵۰ نفر با هزینه‌های بسیار کم ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر بابیان اینکه در طول سال گذشته در نزدیک به ۵۰ خانه بهداشت شهرستان تعمیرات اساسی انجام داده‌ایم و باید گفت ازنظر فضاهای فیزیکی مشکل خاصی نداریم ابراز داشت: در عرصه بیمارستان، برای اولین بار بیمارستان را به دستگاه لاپاراسکوپی مجهز شد و دستگاه‌های رادیولوژی را مناسب با نیازهای روز به‌روزرسانی کردیم و دستگاه‌های امحاء زباله‌های عفونی نیز در این بیمارستان ایجاد شدند.

نیری پور افزایش تعداد پزشکان متخصص و عمومی را از دیگر فعالیت‌های این شبکه دانست و گفت: بیمارستان اهر به یک مرکز کامل خدمات سلامت و درمان تبدیل می‌شود که در این مجموعه، تمام واحدهای موردنیاز از جمله کلینیک تخصصی، مرکز تحقیقات سرطان‌شناسی و غیره در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: اورژانس بیمارستان اهر یکی از مهم‌ترین واحدهای این بیمارستان است چرا که روزانه نزدیک به ۳۰۰ نفر مراجعه‌کننده و ماهانه ۱۰ هزار نفر به آن مراجعه می‌کنند و با احتساب همراهان این اورژانس ماهانه پذیرای نزدیک به ۳۰ هزار نفر از اهالی شهرستان اهر و شهرستان‌های اطراف است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ضمن تشکر از امام‌جمعه، فرماندار و نماینده مردم شهرستان اهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با همکاری مسئولان شهرستان اهر، ساختمان اورژانس بیمارستان در فضایی ۹۰۰ مترمربعی کاملاً مجهز افتتاح شد که اکنون می‌تواند به نیازهای اورژانسی منطقه به‌صورت کامل پاسخگو باشد.

نیری پور افتتاح واحد LDR در آینده نزدیک در محوطه بیمارستان اهر، افزایش تخت‌های icu , ccu و ایجاد بخش nicu را در کاهش بسیاری از مشکلات شبکه بهداشت و درمان اهر مؤثر دانست و یادآور شد: دستگاه‌های دیالیز بیمارستان اهر خوشبختانه با تهیه و راه‌اندازی چندین دستگاه به تعداد ۱۷ دستگاه رسیده‌اند که اکنون می‌توانیم به‌صورت ۲۴ ساعته به بیش از ۵۰ نفر بیمار دیالیزی خدمت ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه تمام اقداماتی که در نظام سلامت شهرستان اهر صورت گرفته مدیون دولت تدبیر و امید و نظام سلامت هستیم گفت: در طول سال‌های گذشته چندین مورد از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای تجهیز و راه‌اندازی شده‌اند ما مدعی نیستیم تمام این کارهایی که صورت گرفته کاملاً بدون ایراد بوده ولی تلاش می‌کنیم مشکلات پیش رو را تا حد امکان کاهش دهیم که خوشبختانه با طرح تحول سلامت بسیاری از آنان حل‌ و فصل شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با ذکر اینکه با جذب واحدها و گروه‌های پزشکی سلامت‌محور و پزشک خانواده، بالغ‌بر ۶۳ درصد از جمعیت شهرستان اهر برای بار اول ویزیت و غربالگری شده‌اند و در آینده نه‌چندان دور این رقم به‌طور کامل انجام می‌شود گفت: مردم از خدمات دندان‌پزشکی رنج می‌برند خوشبختانه توانسته‌ایم در این عرصه نیز قدم‌های بزرگی برداریم که ازجمله آن می‌توانیم به ارائه خدمات دندان‌پزشکی دریکی از درمانگاه‌ها با به‌کارگیری ۳ یونیت دندان‌پزشکی و پزشک‌های متخصص که خدمات خود را با رقم‌های بسیار ناچیز ارائه می‌دهند نام ببریم.

نیری پور همچنین از ارائه خدمات دندان‌پزشکی در روستاها خبر داد و گفت: اخیراً با ابتکار معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان اهر، با جذب گروه‌های دندان‌پزشکی از استان، در روستاهایی که از خدمات باکیفیت دندان‌پزشکی محروم هستند با حضور آمبولانس سیار دندان‌پزشکی در این روستاها، به گروه‌های هدف مشخص، خدمات دندان‌پزشکی ارائه می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در پایان ابراز داشت: امیدوارم مردم و دولت دست در دست هم دهند تا در ارتقاء و حفظ خدمات درمانی و سلامت شهرستان اهر کوشا بوده و بتوانیم نیازها و مشکلات باقی‌مانده را نیز به‌خوبی حل‌ و فصل کنیم.

انتهای پیام/