به گزارش خبرنگار اهرامروز، ولی فتحی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی اهر به کارگران شاغل در یک هزار و ۳۰۳ واحد تولیدی، صنعتی و صنفی طرف قرداد خدمات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: تا پایان سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان در شهرستان اهر به بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسید که این آمار شامل صنوف، کارمندان و مشاغل آزاد می‌شود.

وی افزود: منظور از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی طرف قرداد با تأمین اجتماعی شامل ادارات، صنوف و واحدهای تولیدی می‌شود به عبارتی دانشگاه آزاد و شهرداری نیز از بابت ارائه خدمات به کارمندان‌شان برای تأمین اجتماعی کارگاه محسوب می‌شوند.

رئیس تأمین اجتماعی اهر از پرداخت بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اهر در سال گذشته خبر داد و گفت: تأمین اجتماعی اهر در حال حاضر به ۴۲۰۰ سرپرست خانوار که بیمه شده بودند و بازنشسته شده‌اند مستمری پرداخت می‌کند.

فتحی گفت: همچنین ۲۸۰ نفر در سال گذشته از تأمین اجتماعی اهر ۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند و برای حادثه‌دیدگان در محل کار و بانوان باردار نیز هزینه پرداخت کرده‌ایم که مبلغ آن به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

پرداخت ۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان بیمه بیکاری در سال گذشته برای ۲۸۰ نفر

وی همچنین از پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: به بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی اگر تا تاریخ قبل از عقد دو سال سابقه بیمه داشته باشند حق‌بیمه آن‌ها به صورت میانگین دو سال قبل سابقه‌شان کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌کنیم این در حالی است که طی سال گذشته بیش از ۹۲ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت کرده‌ایم.

رئیس تأمین اجتماعی اهر بابیان اینکه سال گذشته از بابت هزینه‌های اورتز، پروتز و کفن و دفن رقمی بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون تومان پرداختی داشتیم، ابراز داشت: مجموع هزینه تأمین اجتماعی اهر به بیمه‌شدگان در سال گذشته به بیش از ۵۳ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان می‌رسد شاید اینطور به نظر برسد که این منابع را از کجا تأمین کرده‌ایم این هزینه از بابت پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان تأمین می‌شود و بخشی دیگر نیز از منابع سازمان تأمین شده است.

فتحی در پاسخ به این سوال که تأمین اجتماعی شهرستان اهر در حال حاضر چه میزان طلب از کارفرمایان، بیمه‌شدگان مشاغل آزاد و سازمان‌ها دارد؟ گفت: جمعاً در شهرستان اهر ۴۰ میلیارد تومان مطالبه داریم.

۷۰ درصد خدمات سازمان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

وی در ادامه سخنان خود از گسترش ارائه خدمات الکترونیکی به بیمه‌شدگان در قالب اجرای طرح ملی دکتر نوربخش خبر داد و افزود: بیمه‌شدگان می‌توانند برای دریافت خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی در سایت اینترنتی ثبت‌نام کنند و برای بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی از این طریق اقدام نمایند به طوری که با اعلام نیاز در سایت خدمات الکترونیکی مثلاً برای دریافت دفترچه کافی است اعلام نیاز کرده و دفترچه را در شعبه محل مسافرت تحویل بگیرند.

رئیس تأمین اجتماعی اهر با تاکید بر اینکه نزدیک به ۷۰ درصد خدمات سازمان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، یادآور شد: حتماً الزامی نیست تا بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند لذا با الکترونیکی شدن خدمات تأمین اجتماعی از تلف شدن وقت بیمه‌شدگان جلوگیری می‌شود.

فتحی با اشاره به این‌که حقوق ماهانه بیمه‌شدگان نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: هنوز بخشنامه افزایش مستمری مستمری‌بگیران به شعبه تأمین اجتماعی اهر ارجاع نشده ولی پیش‌بینی می‌کنیم تا در سال‌جاری حقوق دریافتی مستمری‌بگیران ۲۰ درصد افزایش داشته باشد اما چون بخشنامه از سازمان دریافت نکرده‌ایم با قاطعیت نمی‌توان گفت چند درصد حقوق مستمری‌بگیران افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/