فیلم جای خالی حضور و تولدت مبارک ساخته میثم حسن زاده، اسفند 96 در پردیس گالری ملت اکران خواهد شد.

میثم حسن زاده فیلمسازی که آثارش در چندین جشنواره داخلی و خارجی مورد پذیرش و تقدیر قرار گرفته، این روزها در انتظار اکران فیلم‌های جای خالی حضور و تولدت مبارک در سینما پردیس ملت است.

وی تحصیل کرده در رشته‌ی کارگردانی تئاتر است و در سال 89 با کارگردانی نمایش «بر ولادیمیر و استراگون چه گذشت؟» در جشنواره فجر حضور داشت. همچنین فیلم‌های کوتاه و مستند‌هایش تحت عناوینی چون: تولدت مبارک (1395)، کافه خیابان پیاده‌رو (1393) و جای خالی حضور (1396) در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی پذیرفته و جوایز متعددی را کسب کرده‌اند. از جمله این جوایز می‌توان به لوح تقدیر بهترین فیلم از جشنواره AOF آمریکا برای مستند جای خالی حضور و جایزه آکادمی فیلم پنج قاره FICOCC برای مستند کافه خیابان پیاده‌رو اشاره کرد.

همچنین حضور در جشنواره‌های MONTHS رومانی؛ GOLD MOVE انگلیس؛ SFAAF فیلم هنر و جنوب شیلی بخش دیگری از فعالیت‌های او است.

این فیلمساز در حال حاضر نگارش فیلمنامه‌ای تحت عنوان "گیجی" را به پایان رسانده و مترصد دریافت پروانه ساخت می‌باشد. شایان ذکر است حسن زاده خود را برای ساخت اولین پروژه‌ی سینمایی بلند خود که داستان آن در دهه شصت و حول محور بمباران تهران می‌گذرد آماده می‌کند. این فیلمنامه با نام موقت عبدالرضا و با همکاری مشترک محمدرضا علایی به رشته‌تحریر درآمده و طبق برنامه بعد از ساخت فیلم‌نامه "گیجی" کلید خواهد خورد.