فرزاد دادخواه، در این همایش یک روزه بر لزوم جمع‌آوری داده‌های آماری و استفاده از پتانسیل‌های داخلی تاکید کرده و از رایزنی‌های انجام شده با سایر تولیدکنندگان در راستای معامله به صورت تهاتر با توزیع‌‌کنندگان و تامین‌کنندگان خبر داد.

وی افزود: پیاده‌سازی طرح‌های ارایه شده یک الزام در دوران پسامدرن بوده و برای گذر از جامعه سنتی این بازار صنعت عبور از این مرحله اجتناب‌ناپذیر است.

وی در عین حال از پیاده سازی این طرح به صورت پایلوت در هزار فروشگاه نیز خبر داد.

دادخواه  همچنین به ارایه توضیحاتی درباره راهکارهای چگونگی تبدیل بازار سنتی صنعت خرده‌فروشی به صنعتی مدرن و پویا با استانداردهای جهانی پرداخت.

وی افزود: ورود تکنولوژی، استفاده از ظرفیت‌های نظام بانکی و شرکت‌های پرداخت الکترونیک، استفاده از رویکردهای نوین در حوزه بازاریابی تبلیغات و حمایت‌های هدفمند دولت باعث شده این صنعت دچار تحول شود.

وی  با بیان اینکه موضوع خرده‌فروشی به عنوان یکی از راهکارهای ملی برای خروج از رکود، مدتی پیش مطرح شده گفت: این صنعت به عنوان یکی از عناصر پیشران اقتصاد، نقش قابل توجهی در اشتغال‌زایی ،نوآوری، آموزش نیروی کار، توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری و در نهایت رشد اقتصادی کشورها دارند، در این راستا و با توجه به شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور و لزوم اتخاد سیاست‌های مناسب برای ایجاد اشتغال از طریق توسعه و حمایت از این صنعت که غالبا سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال در کشورها دارند این همایش برگزار شد.