به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با پرفسور شهرام رضاپور از دانشمندان ایرانی اظهار کرد: نخبگان علمی نیروی محرک پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور هستند.

شهرام رضاپور هم در این دیدار این موفقیت علمی را هدیه الهی و محصول تفکر نظام اسلامی و خون شهیدان ایران و انقلاب دانست و گفت: من این مقام علمی خود را به سردار قاسم سلیمانی و روح پاک شهیدان این مرزو بوم تقدیم می‌کنم.

به گزارش تسنیم پروفسور شهرام رضاپور متولد ۱۳۵۰ است که سی و یکم تیر ۱۳۷۳ مدرک کارشناسی ریاضی محض را از دانشگاه تبریز اخذ و کارشناسی ارشد خود را در همان رشته، هفدهم شهریور ۱۳۷۵ در دانشگاه صنعتی امیر کبیر به پایان رساند.

وی مدرک دکتری خود را در گرایش آنالیز تابعی-نظریه تقریب از دانشگاه شهید باهنر کرمان در اول بهمن ۱۳۸۰ گرفت و هم اکنون استاد تمام دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است.

بر پایه گزارش سال ۲۰۱۷ موسسه «کلاریویت آنالیتیکس» درباره «پژوهشگران پراستناد» جهان، ۷ دانشمند ایرانی از تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم شناسایی شدند.

موسسه کلاریویت آنالیتیکس» هر ساله بیش از ۳ هزار پژوهشگر را از سراسر جهان در ۲۱ حوزه موضوعی به‌عنوان پژوهشگر پراستناد شناسایی و نام آنها را منتشر می‌کند و در آخرین شناسایی، ۷ دانشمند ایرانی از تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم قرار گرفته‌اند.

برای شناسایی پژوهشگران پراستناد، ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ مقاله پراستناد در نشریه‌های نمایه شده «وب‌آوساینس» در حوزه علوم و علوم اجتماعی در ۱۱ سال گذشته (از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵) پیمایش شده‌اند.

مقاله‌های پراستناد آن‌هایی هستند که بیشترین استناد را در حوزه‌های موضوعی خود می‌گیرند و در یک درصد نخست جای دارند و در پایگاه «شاخص‌های اساسی علم» (آی. اس. آی.) فهرست می‌شوند.

هم‌چنین، پژوهشگرانی که مقاله پراستناد دارند، پژوهشگران تاثیرگذار به‌شمار می‌روند و آنهایی که نامشان با فراوانی بیشتری می‌آید تاثیرگذارتر هستند. از این رو، پژوهشگران بر پایه شمار مقاله‌های پراستنادشان رتبه‌بندی و آنهایی که در رتبه‌های نخستین جای گرفته‌اند به‌ عنوان پژوهشگر پراستناد معرفی می‌شوند.

در ویرایش پیشین فهرست پژوهشگران پراستناد، ۶ دانشمند ایرانی بودند، ولی در ویرایش ۲۰۱۷، هفت ایرانی در این فهرست جای گرفته‌اند که رضاپور در حوزه ریاضیات از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان جزو ۷ دانشمند برتر ایرانی جهان قرار گرفت.

انتهای پیام/تسنیم