به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین حاتمی در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس و اعضای فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: منطقه ارسباران سکونت‌گاه اصلی عشایری است که به مقصد آذربایجان شرقی کوچ می‌کنند و شهرستان اهر حکم پدری بر شهرستان‌های ارسباران را دارد که این جایگاه از نگاه ما تغییری نکرده است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از توسعه شهرستان اهر و شهرستان‌های پیرامون واقع در منطقه ارسباران استقبال می‌کنیم، افزود: شهرستان‌های ارسباران باهمدیگر می‌توانند توسعه پیدا کنند، به عبارتی قطعاً توسعه شهرستان اهر تاثیر مثبتی در توسعه شهرستان‌های کلیبر، ورزقان، هوراند و خداآفرین خواهد داشت.

وی با اشاره به سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان‌های اهر و کلیبر گفت: کلیبر، هوراند و خداآفرین دارای ۴ منطقه آموزش و پرورش بوده که آموزش و پرورش عشایر آذربایجان شرقی نیز مستقر در کلیبر است که نیاز به بررسی و حل مشکلات و نیازمندی‌ها را دارند.

حاتمی یادآور شد: آموزش و پرورش عشایر و شهرستان‌های کلیبر، هوراند و خداآفرین با مسائل و مشکلات متعددی گریبانگیر هستند، اما انتخابات شوراها، ریاست و جمهوری و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی زمان زیادی از نمایندگان گرفته است و نمایندگان در شرایط فعلی زمان زیادی را نمی‌توانند صرف امورات کنند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فراکسیون عشایری جزو فراکسیون‌های تاثیرگذار بوده که در هیات رئیسه نیز حضور دارند، ابراز داشت: فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی حکم پشتیبانی ماموریت‌های عشایری را دارد و از طرفی برای گره‌گشایی از مشکلات این جامعه زحمت‌کش و تولیدکننده ریل‌گذاری می‌کند.

وی تصریح کرد: اعضای فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان امور عشایری کشور در سفری دو روزه از مناطق عشایری مرزنشین با کشور ترکیه، مناطق عشایری استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بازدید داشتند و تنها یکروز برای بررسی مسائل و مشکلات جامعه عشایری منطقه ارسباران اختصاص یافته است، امیدوارم این سفر دستاوردها و نتایج خوبی برای عشایر شمالغرب کشور از جمله منطقه ارسباران داشته باشد.

حاتمی با تاکید بر نقش برجسته جامعه عشایری منطقه ارسباران در تولید، معیشت و اقتصاد خاطرنشان کرد: منطقه ارسباران به عنوان کانون جامعه عشایری استان آذربایجان شرقی که در تولید نقش برجسته‌ای دارند، اما با هزاران مشکل در حوزه زیرساختی و آموزش و پرورش مواجه هستند.