به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با اشاره به اینکه پروژه مهر یک پروژه ملی بوده و صرفاً متعلق به آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد: پروژه مهر نه‌تنها مختص یک‌نهاد و سازمانی نیست بلکه تمامی مردم جامعه اسلامی ایران در این پروژه ملی دخیل هستند و حداقل دخالت ملت ایران یکی از اعضای خانواده با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ارتباط دارد.

وی افزود: چارت مدارس شهرستان اهر در آستانه بازگشایی با نیروهای فرهنگی در اختیار آموزش و پرورش اهر ساماندهی شده ولی تا به این لحظه نقل و انتقالات استانی حل‌نشده است. قرار است وزارت آموزش پرورش در خصوص افرادی که مقطع پیش‌دبستانی فعالیت داشتند و جزو نیروهای رسمی نبودند تصمیماتی اتخاذ کند و به همین خاطر نقل و انتقالات استانی با تأخیر افتاده است.

مدیر آموزش و پرورش اهر با انتقاد از اینکه در ایام انتخابات و تبلیغات کاندیداها به دیوار مدارس شهری و روستایی خسارت وارد شده است، گفت: شکایتی در خصوص دیوارنویسی مدارس تنظیم و به دادگستری اهر تقدیم کرده‌ایم که در انتخابات برخی کاندیداها با دیوارنویسی دیوار مدارس ضمن اینکه به سیمای شهری لطمه زدند و فرهنگی غلط بنا نهادند به آموزش و پرورش خسارت جبران‌ناپذیری وارد کردند که اکنون خواستار رسیدگی به پرونده تخلفات کاندیداها در این زمینه هستیم.

شجاعی با بیان اینکه سهم اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در زمینه تعمیرات مدارس شهرستان اهر تنها ۲ درصد است، ادامه داد: این رقم بسیار ناچیز بوده و کافی نیست بلکه مدیران مدارس با همت و پشت‌کاری که دارند خیر جذب کرده و نیازهای مدارس جهت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را از طریق خیرین تأمین می‌کنند.

وی اضافه کرد: مسئولینی که فرزندان خود در مدارسی که تحصیل می‌کنند حضور یافته و با اهدای یک شاخه گل موجبات خوشحالی همکاران فرهنگی را فراهم کنند و مایه مباهات برای ما مسئولین خواهد شد به‌طوری که قبلاً این‌گونه حرکات صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش اهر با تأکید بر اینکه در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ در شهرستان اهر حدود ۵۰۰ دانش‌آموز افزایش‌یافته است، تصریح کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان شهرستان اهر به ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش‌یافته که آموزش و پرورش اهر را علاوه بر فضای آموزشی با کمبود امکانات مواجه می‌کند.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین ادارات و نهادها در قبال آموزش و پرورش وظیفه اخلاقی دارند که حداقل می‌توانند در تأمین امکانات و تجهیزات نه با عنوان کمک به آموزش و پرورش بلکه با هدف کمک به تحصیل فرزندان خود ما را یاری کنند.

انتهای پیام/