به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در جلسه مشترک با اعضای سازمان نظام پزشکی شهرستان اهر اظهار داشت: هر یک از قوانین که تصویب می‌شوند برای گره‌گشایی از مشکلات مردم است و این‌که قوانین در استان آذربایجان‌شرقی نسبت به سایر استان‌ها سفت و سخت اجرا می‌شود حقیقت دارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی قوانین و مقررات بایستی متناسب با شرایط مناطق و شهرستان‌ها اجرایی شود، در حالی که فشار اقتصادی و معیشتی و شیوع ویروس کرونا مردم را در تنگنا قرار داده و فشار به مردم آن هم به بهانه اجرای قانون، قابل‌قبول نیست.

وی بابیان این‌که گلایه پزشکان از بانک‌ها کاملاً به حق است، یادآور شد: بانک‌ها به صورت مافیایی اداره می‌شوند؛ به هر کسی که دوست دارند تسهیلات با روند اداری سهل‌الوصول پرداخت می‌کنند و از هر کسی که باب میل‌شان نباشد روند اداری را چنان سخت می‌گیرند که متقاضی مجبور به فرار می‌شود و بهره بانکی تسهیلات را به گونه‌ای درمی‌آورند که سود ۱۸ درصدی به ۲۵ تا ۳۰ درصد نیز می‌رسد.

محرم‌زاده تأکید کرد: بانک‌ها بایستی به اقشار و گروه‌هایی که بیشتر در خدمت مردم هستند امتیازات ویژه‌ای دهد و از آن‌ها حمایت کند، اما حقیقتاً در بانک‌های استان چنین حمایت‌هایی را در مقایسه با سایر استان‌ها نمی‌بینیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم گره‌گشایی از مشکلات جامعه پزشکان به منظور خدمات‌رسانی برای مردم تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی ناملایمتی‌ها در قبال کادر درمان از جمله پزشکان و پرستاران وجود دارد، اما بنده به عنوان نماینده مردم شریف اهر و هریس در مجلس پیگیر حل مشکلات جامعه پزشکان و سیستم بهداشت و درمان بوده و هستم.

وی اضافه کرد: هر طرحی که بتواند خدمات‌رسانی جامعه پزشکان به مردم را تسهیل کند و در عین حال از مشکلات پزشکان حل شود با همراهی پزشکان؛ آماده تدوین طرح و لایحه جهت طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستم.

محرم‌زاده با انتقاد از کمبود امکانات و تجهیزات درمانی در شهرستان‌های اهر و هریس بیان کرد: شهرستان‌های اهر و هریس علی‌رغم داشتن پزشکان متخصص و مجرب؛ از نظر امکانات و تجهیزات درمانی در مقایسه با شهرستان‌های همتراز کمبودهای زیادی دارد و امکانات درمانی شهرستان اهر که مورد استفاده مراجعه‌کنندگان از شهرها و روستاهای ارسباران قرار می‌گیرد در حد و شأن مردم منطقه نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که جایگاه و نقش کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا به جهت تأمین سلامتی مردم فراموش نشدنی است، گفت: احیای نام دکتر حسن اهری بنیانگذار طب کودکان در ایران را از طریق معاون پارلمانی وزارت بهداشت و درمان در رابطه با مرکز طب کودکان رایزنی و پیگیری می‌کنم.

وی بر لزوم احیای بیمارستان قدیم اهر به جهت ارائه خدمات درمانی به مردم تأکید کرد و افزود: برای احیای بیمارستان قدیم اهر با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کشور مکاتباتی انجام داده‌ایم و قرار است تا در نشستی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

محرم‌زاده با اشاره به این‌که معادن فعال شهرستان اهر از جمله معدن مس انجرد در راستای مسئولیت اجتماعی؛ می‌تواند بیمارستان در اهر احداث کند، گفت: معادن شهرستان اهر ضمن رعایت الزامات زیست محیطی؛ در قابل سلامت و درمان مردم اهر نیز مسئولیت دارد و حتی پیشنهاد احداث بیمارستان جدید در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی نیز داده‌ایم که موافقت‌های اولیه انجام شده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، احداث بیمارستان دوم و احیای دانشکده پرستاری شهرستان اهر را ضروری دانست و افزود: یکی از مسائلی که پیگیر آن هستم؛ احیای دانشکده پرستاری شهرستان اهر است و از طرفی احداث بیمارستان دوم اهر را نیز تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنم.

خبر از: علی دایلاری اصل