به گزارش خبرنگار اهرامروز، عباس حسن‌زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اهر با اشاره به این‌که شهرداری اهر ۶۰ انشعاب آب مجاز و ۲۳ انشعاب غیرمجاز دارد، گفت: در جلسه اخیر مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری با آب و فاضلاب اهر تصمیم بر این شد تا انشعابات غیرمجاز شهرداری اهر قطع شود.

سرپرست شهرداری اهر افزود: از آب و فاضلاب خواستیم تا انشعابات غیرمجاز شهرداری اهر در مناطق با نیاز مبرم را قطع نکنند و در گام بعدی با اخذ موافقت از شورای اسلامی شهر اهر نسبت به اخذ انشعاب مجاز اقدام کنیم، به هر حال واقفیم که شهرستان اهر با بحران کم‌آبی مواجه است و برای مشارکت در مدیریت منابع آب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی شهرستان اهر؛ آبیاری فضای سبز را پیرو هشدارهای آب و فاضلاب و امور آب با آب شرب به حداقل می‌رسانیم و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از چاه‌های آب در اختیار و بهره‌گیری از سیستم قطره‌ای، فضای سبز را آبیاری کنیم.

حسن‌زاده با تأکید بر این‌که توسعه فضای سبز در شرایط کم‌آبی منطقی نیست، یادآور شد: اگر منابع آبی تأمین نشود توسعه فضای سبز در این شرایط به دور از عقلانیت است.